דוח טוב ל"כמעט חינם": עלייה של 14.5% בהכנסות הרבעון

הרווח התפעולי ברבעון הסתכם בכ-13.6 מיליון שקל, לעומת כ-12.6 מיליון שקל ברבעון המקביל - גידול של כ-7.8% ■ עדי ורני צים ימונו למנכ"לים משותפים

חברת צים שיווק המפעילה את רשת הדיסקאונט מחסני כמעט חינם, דיווחה היום (ה') על תוצאות טובות יחסית ברבעון הראשון של 2012. ההכנסות ברבעון הסתכמו בכ-335.9 מיליון שקל - גידול של כ-14.5% לעומת כ-293.3 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

הגידול בהכנסות נובע בעיקר מגידול במספר הסניפים (תוספת של 6 סניפים לעומת אשתקד, בקיזוז סניף אלקנה בו סיימה החברה את ההתקשרות עם הזכיין) ומגידול של כ-4.2% במכירות בחנויות זהות (SSS).

המכירות למ"ר ברבעון הראשון עמדו על כ-9,500 שקל - גידול של כ-2.6% לעומת הרבעון המקביל אשתקד; בעוד שהמכירות למ"ר בחנויות זהות ברבעון הראשון עמדו על 10,100 שקל - גידול של 4.2% לעומת 9,700 שקל ברבעון המקביל אשתקד.

הרווח הגולמי של צים שיווק ברבעון הסתכם בכ-76.4 מיליון שקל (22.8% מהמחזור), לעומת כ-71.6 מיליון שקל (24.4% מהמחזור) ברבעון המקביל אשתקד - גידול של כ-6.8%.

הירידה בשיעורי הרווחיות הגולמית נובעת בעיקר כתוצאה מהחרפת התחרות ומתגובת החברה למחאה החברתית, שהתבטאה בין היתר בהורדת מחירי מכירה.

הרווח התפעולי ברבעון הסתכם בכ-13.6 מיליון שקל (4% מהמחזור), לעומת כ-12.6 מיליון שקל (4.3% מהמחזור) ברבעון המקביל אשתקד - גידול של כ-7.8%. בנטרול רווחים חד-פעמיים מעליית שווי הוגן של נדל"ן להשקעה, הרווח התפעולי ברבעון הסתכם בכ-12.4 מיליון שקל (3.7% מהמחזור) - גידול של 18.7% לעומת כ-10.4 מיליון שקל (3.6% מהמחזור) ברבעון המקביל אשתקד.

בשורה התחתונה דיווחה החברה כי הרווח הנקי ברבעון הסתכם בכ-10 מיליון שקל (3% מהמחזור), לעומת כ-8.8 מיליון שקל (3% מהמחזור), ברבעון המקביל אשתקד - גידול של כ-13.6%. בנטרול רווחים חד-פעמיים מעליית שווי הוגן של נדל"ן להשקעה, הרווח הנקי הסתכם בכ-9.1 מיליון שקל (2.7% מהמחזור), לעומת כ-7.1 מיליון שקל (2.4% מהמחזור) ברבעון המקביל אשתקד - גידול של כ-26.9%, הנובע בעיקר מהקיטון בהוצאות החברה שנטרלו את השפעת הירידה ברווח הגולמי.

תזרים המזומנים נטו מפעילות שוטפת ברבעון הסתכם בכ-34.5 מיליון שקל, לעומת תזרים מזומנים ששימש לפעילות שוטפת בסך כ-901 אלף שקל ברבעון המקביל אשתקד, אשר נובע בעיקרו מצמצום מלאים במסגרת תהליך התייעלות בחברה וכן משיפור תנאי הסחר עם ספקים.

עדי ורני צים ימונו למנכ"לים משותפים

ישראל אינהורן, יו"ר דירקטוריון צים שיווק, מסר בתגובה לדוחות: "הצמיחה במכירות לוותה במהלכי התייעלות חוצי ארגון שביצענו ברבעון הראשון, תוך התאמת מבנה ההוצאות לשינויים בתנאי השוק ולמחאה החברתית (הפחתת שכר בכירים, צמצום כוח-אדם על-ידי איחוד תפקידים, עמידה בתקני שעות ושכר וכדומה), אשר באו לידי ביטוי באופן מיידי בשיפור בשיעור הרווחיות התפעולית לעומת הרבעון הרביעי של 2011. שיעור הוצאות המכירה, שיווק והנהלה וכלליות שאנו מציגים ברבעון זה, 19.2%, הינו מהנמוכים שהציגה החברה עד היום, כאשר השפעת מהלכי ההתייעלות שנקטנו תשתקף בצורה משמעותית יותר ברבעונים הבאים.

"במסגרת מהלכי החיסכון בהוצאות הוחלט על-ידי דירקטוריון החברה למנות את בעלי השליטה, עדי ורני צים, למנכ"לים משותפים החל מחודש יוני הקרוב, זאת ללא שכר נוסף מעבר לדמי הניהול החודשיים להם הם זכאים, אשר הופחתו לאחרונה ב-10% במסגרת תיקון להסכם הניהול שלהם החל מאפריל עד דצמבר 2012 (כולל). מהלך זה הינו בנוסף להחלטה על הפחתה של 30% בשכר בעלי השליטה וויתור שלהם על הבונוס השנתי אשר התקבלה לפני כשנה.

"במקביל אנו ממשיכים לצמוח ולהוציא לפועל את התוכנית האסטרטגית שלנו. מתחילת 2012 פתחנו שני סניפים חדשים, ובכוונתנו לפתוח כ-11 סניפים נוספים לפחות עד סוף 2013, כאמור ללא צורך בהגדלת הוצאות כוח-האדם בסניפים החדשים, אשר קצב ייצור ההכנסות שלהם ילך ויגדל ככל שיהיו ותיקים יותר. מועדון הלקוחות שלנו ממשיך לצמוח, עם כ-150 אלף לקוחות נאמנים ב-31 סניפים וכ-11 אלף לקוחות בעלי כרטיס האשראי 'ישראכרט כמעט חינם'. אני גאה בכך שבחג הפסח השנה המשכנו להגדיל את חלקנו בשוק תווי הקנייה, עם מכירות תווים בהיקף של כ-7 מיליון שקל אשר מתוכם מומשו במהלך הרבעון הראשון 1.7 מיליון שקל, ועיקר היתרה צפויה להתממש במהלך הרבעון השני".