אל-על: ההכנסות עלו ב-1%, ההפסד הצטמק ל-23 מיליון ד'

זאת בהשוואה להפסד של 42.9 מיליון דולר ברבעון המקביל ■ נתח השוק של אל-על ירד ל-36.6% ■ הרווח הגולמי הסתכם בכ-40.4 מ' ד' - זינוק של 85% ■ שקדי: מגבשים אסטרטגיה עסקית

חברת התעופה אל-על מדווחת הבוקר (ה') על תוצאותיה לרבעון הראשון של שנת 2012 , במהלכו הקטינה החברה את נפח הפעילות שלה ביחס לרבעון המקביל אשתקד. שעות הטיסה המשוקללות פחתו בכ-9.8% , כמות המושבים שהחברה הציעה קטנה בכ-4.8% וההכנסות גדלו בכ-1% לרמה של כ-429 מיליון דולר. מנכ"ל אל-על הוא אליעזר שקדי.

כמות נוסע - ק"מ (מספר הנוסעים בתשלום מוכפל במרחק המוטס) גדלה בכ- 0.7% ולפיכך שיעור התפוסה ברבעון המדווח, המהווה מדד ליעילות ניצולת ציי המטוסים, גדל בכ-5.8% לכ-81.2% .

גורמים אלה ביחד עם קיטון במספר העובדים, פיחות בשער השקל הממוצע ביחס לדולר, פעולות חיסכון והתייעלות בהן נקטה הנהלת החברה והכנסות שהתקבלו מפעילות גידור הדס"ל אשר פיצו על העלייה במחירו, גרמו לשיפור ברווח הגולמי ביחס לרבעון הראשון של שנת 2011.

יצוין כי לשיפור בתוצאה העסקית ביחס לרבעון הראשון של שנת 2011 , תרמו גם אירועים לא תפעוליים וביניהם רווחי הון מעסקאות מכירת ציוד טיסה, רישום הוצאה בגין תביעת מטען ברבעון הראשון של שנת 2011 וגידול בשיעור מס חברות, אשר תרמו לקיטון בהפסד.

שיעור הרווח הגולמי עלה מכ-5.1% מהמחזור ברבעון הראשון של שנת 2011 לכ-9.4% ברבעון המדווח. הרווח הגולמי הסתכם בכ-40.4 מיליון דולר לעומת 21.8 מיליון דולר ברבעון המקביל.

ההפסד התפעולי ברבעון הסתכם בכ-24.0 מיליון דולר, כ-5.6% מהמחזור, לעומת הפסד תפעולי ברבעון המקביל אשתקד בסך כ-53.5 מיליון דולר, כ-12.6% מהמחזור.

בשורה התחתונה דיווחה החברה כי ההפסד הנקי הסתכם בכ-23.5 מיליון דולר לעומת כ-43 מיליון דולר ברבעון המקביל.

נתח השוק של אל-על ירד מ-38.2% ל-36.6% ברבעון הראשון של שנת 2012.

אליעזר שקדי ציין כי "תוצאות הרבעון הראשון של שנת 2012 הושפעו מהמשבר העולמי, עליית מחירי הדלק והתחרות בענף התעופה. החברה עוסקת ברציפות בהתאמת עצמה למצב, צמצמה פעילות והמשיכה בצעדי ההתייעלות. ברבעון הראשון של שנת 2012 הקטינה החברה את נפח הפעילות שלה ביחס לרבעון המקביל אשתקד. שעות הטיסה המשוקללות פחתו בכ-9.8%, כמות המושבים שהחברה הציעה קטנה בכ-4.8%. תפעול נכון של מטוסי החברה הביא לכך ששיעור התפוסה של אל-על עלה בכ-6% ל-81.2%".

"אנו ממשיכים לפעול בתכליתיות כדי להתאים את מצב החברה לנסיבות העסקיות ולהתמודדות מול התחרות המחריפה בשוק והשינויים המאתגרים בענף התעופה העולמי והמקומי. במסגרת זו אנו מיישמים תכנית לצמצום ההוצאות. הניהול התפעולי של החברה היה יעיל יותר והתבטא בקיטון בהוצאות ובהקטנת מצבת העובדים בכ-231 עובדים. במסגרת מאמצינו להתייעלות וביסוס מנועי צמיחה נוספים, נרשמה עלייה חדה של כ-30% במכירות הכרטיסים באמצעות האינטרנט ועליה של כ- 10% במכירות הישירות. בסה"כ רשמה החברה גידול של 20% בערוצי המכירה הישירה".

שקדי הוסיף: "במהלך החודשים האחרונים, שוקדת החברה על גיבוש אסטרטגיה עסקית לטווח הבינוני ולטווח הארוך, אשר אמורה לבטא את היעדים והאסטרטגיה של החברה לשנים הבאות, תוך התאמת המצב הקיים להתפתחויות בשווקים העולמיים ובענף התעופה הבינלאומי. החברה שכרה לשם כך את שירותיה של חברת שלדור, המתמחה בניהול תהליכי בניית אסטרטגיות. לצורך ניהול התהליך נעזרת חברת שלדור במומחי תעופה חיצוניים בינלאומיים ואנשי מקצוע מתוך החברה. בחירה ואישור התכנית האסטרטגית צפויה בחודשים הקרובים ולאחריה תוכן תכנית עבודה מפורטת".