דיווח: ישראל הציעה לפצות ב-6 מיליון דולר את נפגעי ה"מרמרה"

עפ"י רויטרס, ישראל הציעה להעביר את הכסף לקרן יהודית בטורקיה ומשם למשפחות ההרוגים - אך המשפחות ומשרד החוץ הטורקי סירבו להצעה הישראלית

ישראל הציעה לשלם פיצויים בסך 6 מיליון דולר למשפחות קורבנות ה"מרמרה" - כך אומר אחד מעורכי דינם של משפחות ההרוגים במשט לעזה לסוכנות הידיעות רויטרס.

על-פי הדיווח, ישראל הציעה בחודש האחרון להעביר את הכסף לקרן יהודית בטורקיה - ומשם למשפחות ההרוגים. אחרי התשלום ישראל הייתה אמורה להביע חרטה על האירוע, צעד אותו סירבה ירושלים לבצע בתוקף מאז התקרית, מה שהוביל להרעה נוספת ביחסים בין המדינות.

לדברי עורך הדין, המשפחות - בתמיכת משרד החוץ הטורקי - סירבו להצעה הישראלית.

למרות הדיווחים, גורם ישראלי בכיר ציין כי ישראל הסכימה כבר בשנה שעברה לפצות את משפחות הקורבנות ולא להביע התנצלות - אך מאז לא חידשה את ההצעה.

אחד מעורכי הדין, שמייצגים את 465 הנוסעים ומשפחות ההרוגים במשט, סיפר כי ישראל פנתה אליו דרך שגריר באנקרה לפני כחודש, בניסיון להגיע להסדר. "אמרתי לשגריר שאני לא חושב שההצעה נאותה או מוסרית, ודנתי בפרטיה עם המשתתפים במשט, שטענו גם הם כי לא ניתן לקבל את ההצעה", הסביר עורך הדין.

גורמים במשרד החוץ הטורקי הסכימו עם ההחלטה שלא לקבל את ההצעה, לאחר שלטענתם ישראל היתה צריכה לפנות בצורה ישירה וללא מתווכים.