מגעים עם המערב? איראן תקים כור גרעיני נוסף בבושהר

רק בשבוע שעבר הסתיים סבב שיחות נוסף של איראן עם המערב במטרה למצוא פתרון שיאפשר פיקוח על תכניתה הגרעינית, והנה צעד נוסף של התרסה מטהרן: ראש תכנית הגרעין האיראנית הודיע כי כור גרעיני נוסף יוקם בעיר בושהר עד 2014

הצהרה מדאיגה מטהרן: ראש תכנית הגרעין האיראנית, פריידון עבאסי-דוואני, אמר היום בריאיון לטלוויזיה הממלכתית במדינה כי כור גרעיני נוסף יורם בבושהר. "הכור, שהספקו יגיע לאלף מגה-וואט, יקום עד שנת 2014", כך דוואני.

"אין שום סיבה לא תמשיך בהעשרת האורניום שלה לרמה של 20%, מדובר בזכות טבעית של העם האיראני", הוסיף ראש תכנית הגרעין. מוקדם יותר היום הצהיר דוואני כי איראן סירבה לבקשת סבא"א לאפשר לפקחיה להיכנס למתקן הגרעיני בפרצ'ין. "הסיבות שהוצגו לנו לא מספקות", הסביר.

הנציג האיראני לסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית, מדגיש כי ממצאי הסוכנות שהוצגו עד כה מוכיחים כי תכנית הגרעין של טהרן מיועדת למטרות שלום, כך מדווחת סוכנות הידיעות האיראנית איראנא. רק שלשום דווח על מציאת אורניום מועשר ברמה גבוהה באחד המתקנים במדינה.

נציג טהרן בסוכנות אלי אסג'ר סולטנייה, הוסיף כי מהממצאים שהוצגו על ידי מנכ"ל הסוכנות יוקיה אמאנו, עולה כי טהרן משתפת פעולה לחלוטין עם נציגיו וכי היא מתקדמת מבחינה טכנולוגית, גם בכל הקשור להעשרה.

סולטנייה טען: "11 העמודים שהוצגו אתמול וכללו את תוצאות הבדיקה של 16 מתקני גרעין ברחבי איראן ו-10 אתרי משנה, הוכיחו כי הפעילות הגרעינית של איראן היא למטרות שלום".