אסם: הכנסות של מיליארד שקל ברבעון; 93.6 מיליון שקל רווח

הרווח ממכירת מזון מוכן זינק בכ-30%; הרווח ממכירת מזון תינוקות עלה ב-5% ■ החברה צמצמה הוצאות מכירה, שיווק והפצה וכן הוצאות הנהלה וכלליות ■ על המחאה: "ביטלנו עליית מחירים והורדנו מחירים לקבוצת מוצרים נפוצים בישראל"

חברת הקמעונאות אסם מדווחת היום (ב') על תוצאותיה הכספיות לרבעון הראשון של שנת 2012, כשהיא מסכמת גידול במכירות וברווח לרבעון. זהו הרבעון האחרון של המנכ"ל היוצא גזי קפלן, אותו מחליף כעת איציק צאיג.

בשורה העליונה, מכירות אסם הסתכמו בכ-1.02 מיליארד שקל - גידול של 2.6% לעומת מכירות של 998 מיליון שקל אשתקד. בשורה התחתונה, הרווח הנקי הסתכם בכ-93.6 מיליון שקל - עלייה קלה של 0.7% לעומת רווח נקי של 93.02 מיליון שקל אשתקד.

באסם גם מתייחסים למחאה החברתית, ומציינים כי מאז שפרצה "התקיימו בחברה דיונים כיצד להיענות לרחשי לב הציבור ולהוביל מהלך שיסייע בהורדת מחיריהם של מוצרי המזון הבסיסיים בסל הצריכה הישראלי".

באסם מציינים כי בשלב ראשון, "ביטלה החברה כבר ביולי את עליית המחירים שתוכננה במטרה להדביק את העלייה במחירי התשואות", ובשלב שני "הורידה החברה מחירים בשיעור של עד 10% לסל של קבוצת מוצרים הנמצאים ברוב בתי ישראל".

עוד מציינים באסם כי בראי המחאה, מתכננים בחברה להקפיא בשנת 2012 את שכר הבכירים בחברה, והעודף שייווצר יועבר לטובת עובדיה המשתכרים פחות מהשכר הממוצע במשק.

באשר להשפעת המלצות ועדת טרכטנברג, מציינים באסם כי פרט להחלטה לשינויים במס החברות, "אין לדוח השפעה מהותית על הקבוצה".

ובחזרה למספרים, לפיהם מציגים באסם תמונה של צמצום בהוצאות - בין היתר בהוצאות המכירה, השיווק וההפצה (שצומצמו לכ-21.1% מהמחזור הרבעון לעומת 22% אשתקד), וכן בהוצאות הנהלה וכלליות (אשר צומצמו אף הם לכ-6.7% מהמחזור לעומת 7.2% אשתקד).

באשר לתוצאות לפי תחומי פעילות, מדווחים באסם על ירידה בהכנסות בתחום הקולינארי בלבד (לכ-189.04 מיליון שקל, לעומת 191.3 מיליון שקל אשתקד), בעוד ההכנסות עלו בכל שאר התחומים: החטיפים ודגני הבוקר (בכ-5% ל-179.3 מיליון שקל), המאפה והמשקאות (7.7% ל-149.2 מיליון שקל), המזון המוכן (2.9% ל-219.8 מיליון שקל), והמזון לתינוקות (2.9% ל-219.8 מיליון שקל).

למרות העלייה בהכנסות, רושמים באסם ירידה ברווחים במרבית תחומי הפעילות - הקולינארי (הסתכם בכ-27.08 מיליון שקל), החטיפים ודגני הבוקר (47.2 מיליון שקל), והמאפה והמשקאות (21.76 מיליון שקל). רק בתחום המזון המוכן ובתחום המזון לתינוקות גדל הרווח (לכ-14.8 מיליון שקל ו-16.2 מיליון שקל בהתאמה).

ובחזרה למכירות הכלליות, שם רושמים באסם עלייה קלה של כ-2% בהכנסות בשוק המקומי (847 מיליון שקל, לעומת 830 מיליון שקל אשתקד), ואילו עלייה משמעותית בחו"ל - גידול של 5.6% בהכנסות (ל-177 מיליון שקל, לעומת 168 מיליון שקל אשתקד).

הרווח הגולמי של אסם הסתכם ב-415.3 מיליון שקל - ירידה של 1.3% לעומת 420.8 מיליון שקל אשתקד. הרווח התפעולי עלה בכ-0.7% ל-130.4 מיליון שקל, לעומת 129.54 מיליון שקל אשתקד.

תזרים המזומנים של אסם הסתכם נכון לסוף הרבעון בכ-45.6 מיליון שקל, לעומת 58.98 מיליון שקל אשתקד.