ג'קי בן-זקן הורחק לשנה מכל פעילות בכדורגל הישראלי

עונש כבד במיוחד לבעלי מ.ס אשדוד, שהורשע בהעלבה וביזוי בתי הדין של ההתאחדות ■ "לא ניסה להוכיח דבר מעלילותיו, השאיר אחריו השמצות חמורות"

ג'קי בן זקן, בעליו של מועדון הכדורגל מליגת העל מ.ס אשדוד, הורחק היום (ב'), בעונש חמור במיוחד, לשנה שלמה מכל פעילות בקבוצתו ובהתאחדות לכדורגל. כך קבע בית הדין המשמעתי של ההתאחדות. כמו כן, הורחק בן זקן לשנתיים נוספות על-תנאי (תקופת התנאי תמתח על-פני שתי העונות הקרובות).

בן זקן, שעמד לאחרונה בראש היוזמה להקים מינהלת ליגה עצמאית שתנתק את ההתאחדות לכדורגל מניהולה של ליגת העל, עמד לדין בגין ביזוי והעלבת המערכת השיפוטית של ההתאחדות לכדורגל. בנוסף, הואשם בן זקן באי קיום החלטת מוסד שיפוטי (הורחק מ-4 משחקים ונכח באיזור חדר ההלבשה בזמן משחק של אשדוד).

בראיון ל"מעריב" שפורסם ב-15.4.2012, צוטט בן זקן כאומר את הדברים הבאים: "בית הדין הוא גוף רקוב מהייסוד. כל עוד הוא כפוף להתאחדות, והוא כפוף, התובע מעביר בירושה את התפקיד לבן שלו, והדיינים לא מתחלפים 30 שנה - הכל ימשיך להיות רקוב. כשאני מגיע לדיון אני יודע מה יהיה העונש שלי, הכל נקבע מראש. האבסורד הוא שהמטרה של בתי הדין היא להפחית את האלימות, אבל ככל שיש יותר בלאגן, זה יותר טוב להם. בית הדין חי מהקנסות שהקבוצות משלמות". במהלך הדיון בעניינו בבית הדין, טען בן זקן כי הוא עומד מאחורי 90% מהדברים שנאמרו בכתבה.

בפסק הדין, ציין הדיין ואב ביה"ד המשמעתי, עו"ד חיים אלחדיף, כי "דבר וחצי דבר מעלילותיו לא ניסה הנאשם להוכיח, וכל שהשאיר אחריו השמצות חסרות שחר, חמורות שבחמורות, שהטיח בכלל בתי הדין ללא הוכחה וללא שום רצון או כוונה להביע חרטה או התנצלות".

אגב, מי שעדיין לא הוגש נגדו כתב אישום על-ידי תובע ההתאחדות, עו"ד שלום אבן עזרא, בגין סעיפי "ביזוי המערכת השיפוטית" - הוא אבי לוזון, יו"ר ההתאחדות. זאת למרות שלאחר ירידתה של מכבי פ"ת מליגת העל, התייחס להחלטת בתי הדין להפחית 3 נקודות ליגה לפ"ת, ואמר כי "אני לא מאמין בדיינים של בית דין עליון ולא בית דין תחתון, וגם לא בבתי משפט".