בזן: הרווח התפעולי זינק לכ-42 מיליון דולר ברבעון הראשון

בשורה העליונה דיווחה החברה על הכנסות של כ-2.45 מיליארד דולר לעומת הכנסות של כ–2.06 מיליארד דולר ברבעון המקביל - עלייה של כ–19%

חברת בזן הציגה הבוקר את תוצאותיה לרבעון הראשון של 2012. בשורה העליונה דיווחה החברה על הכנסות של כ-2.45 מיליארד דולר לעומת הכנסות של כ-2.06 מיליארד דולר ברבעון המקביל - עלייה של כ-19% .

הרווח התפעולי גדל לרמה של כ-42 מיליון דולר, לעומת רווח תפעולי של כ-11 מיליון דולר - גידול של כמעט פי 4 . בשורה התחתונה דיווחה בזן על הפסד נקי של כ-6 מיליון דולר לעומת הפסד נקי של 13 מיליון דולר ברבעון המקביל - קיטון של למעלה מ-50% בהפסד הנקי.

מרווח הזיקוק הרבעוני המנוטרל עמד על כ-4 דולר לחבית לעומת מרווח זיקוק רבעוני מנוטרל של 3.4 דולר לחבית ברבעון המקביל אשתקד.

לדברי יוסי רוזן, יו"ר בזן שהודיע אתמול על עזיבתו: "תחילת 2012 המשיכה להתאפיין בתנודתיות חריפה ומכלול אירועים רב ובלתי צפוי לחיזוי בתעשיה העולמית של הנפט והזיקוק, אולם בזן השכילה במהלך הרבעון הראשון לפעול להשגת המטרות התיפעוליות והאסטרטגיות שלה תוך שהיא מציגה שיפור ניכר בתוצאות, הן לעומת הרבעון המקביל והן לעומת הרבעון הרביעי של 2011".

"בהסתכלות קדימה להמשך השנה, אנחנו רואים חשיבות רבה בפרויקט המיד"ן והפעלתו המוצלחת בזמן, למהלך זה משמעויות רחבות על שורת הרווח של החברה לאור המורכבות והקידמה הטכנולוגית שלו. ההתקדמות בפרויקט רחב מימדים זה הינה בהתאם ללוח הזמנים שלנו והרצתו והפעלתו צפויים במהלך הרבעון השלישי של שנת 2012. עד כה, ביצעה החברה השקעות במתקן זה בהיקף של כ-391 מיליון דולר ונטלנו על עצמנו התחייבויות נוספות של כ-43 מיליון דולר".

בנוגע לגז הטבעי אמר רוזן כי "אי זמינות מלאה של הגז הטבעי הפכה לסוגיה ברמה הלאומית וגם אנו חשים בהשפעה עלינו. בזן נערכה בזמן להקמת תשתיות וחיבור מתקניה למערכת ההובלה הארצית לגז והחברה אף החלה לצרוך גז במתקניה. אולם, מכלול האירועים של החודשים האחרונים מונע מאיתנו כיום לצרוך את כמות הגז אותה אנחנו צריכים. יחד עם זאת, אנו עושים את כל המאמצים על מנת להבטיח לבזן אספקת גז במהרה ואנו אופטימיים כי נצליח לעשות כן".