קיקה: ממחר - מכירת חיסול בהנחות של 40%-50%

המו"מ עם רשת ביתילי נכשל ■ הנאמן יהיה חייב לפנות את המבנה בנתניה עד סוף יוני ■ עובדי קיקה לביהמ"ש: לקיים דיון דחוף לפני מכירת החיסול

שיעור ההנחה על חלק מהמוצרים שיימכרו במכירת החיסול של קיקה עשוי להגיע ל-70% - כך עולה מנתונים שהגיעו לידי "גלובס".

מכירת החיסול תצא מחר (ד') לדרך, וזאת לאור כישלון המשא-ומתן למכירת המלאי לחברת א.פ.עיצובים, המחזיקה בין היתר ברשת ביתילי.

שני הבנקים, הפועלים ולאומי, סירבו להצעה של חברת א.פ עיצובים לרכישת המלאי תמורת 10 מיליון שקל, וזאת בניכוי מלאי מוצרי התינוקות ששוויו נאמד בכ-3 מיליון שקל.

לדברי הנאמן, עו"ד רון בר-ניר, מכירת החיסול של מלאי החנות תערך מחר בהנחה של 40%-50%. עוד הוסיף בר-ניר כי הבנקים הציבו יעד מינימלי של 16 מיליון שקל לעסקה עם חברת א.פ עיצובים. "ההצעה לא עמדה במינימום של הבנקים והייתה רחוקה ב-3 מיליון שקל, ולכן הבנקים החליטו על מכירת חיסול", אומר בר-ניר.

עלות המלאי בחנות עומדת על כ-20 מיליון שקל (לפני מע"מ), בעוד תמחור המלאי לצרכן עומד על 48 מיליון שקל (לפני מע"מ) ומשקף רווח גולמי של 41%.

בבנקים העריכו כי 20% מהסחורה עשויה לא להימכר כלל, ולכן, בהנחה שיתר הסחורה תימכר בהנחה של 50%, כי אז התמורה שתגיע לבנקים תסתכם ב-16 מיליון שקל בלבד, זאת לאחר ניכוי של עלויות הפעלה של כ-3 מיליון שקל.

"אם היינו מצליחים לגמור עם ביתילי שכל כאב הראש של המכירה היה עובר אליו, הייתי מאוד שמח. הבנקים טוענים שצריך למכור את רוב הסחורה בשווי העלות", אומר בר-ניר.

בהתאם להסכם עם חברת אשטרום, הנאמן יהיה חייב לפנות את המבנה עד לסוף חודש יוני. לפיכך, מעריכים בשוק כי הסחורה שלא תימכר בשבועיים הקרובים, תוצע למכירה בשיעורי הנחה גבוהים הרבה יותר.

"מי שלא יקנה בשבוע הראשון את הדברים הטובים, אולי הם לא יהיו לאחר מכן. אני עושה את הכי טוב שאני יכול", אומר עו"ד בר-ניר.

עובדי קיקה: לקיים דיון דחוף טרם מכירת החיסול

בתוך כך, באי-כוחם של עובדי קיקה, עורכי הדין גלילה הורנשטיין ואלון הורנשטיין, שמונו לנציגים של העובדים שהתאגדו בהסתדרות, הגישו היום בקשה דחופה לבית המשפט המחוזי, בבקשה לקיים דיון דחוף טרם התחלת מכירת החיסול של החברה, ולברר מדוע המכירה של קיקה לחברת ביתילי כעסק חי אינה טובה.

בבקשה טוענים עורכי הדין כי "מכירת החיסול בשלב זה תסתום את הגולל על היתכנות לרכישת מלאי ופעילות החברה, תביא במהירות ובביטחון לפיטורי העובדים המועסקים היום על-ידי המפרקים הזמניים, ותמנע את האפשרות להחזיר למעגל העבודה את יתרת העובדים שאינם מועסקים היום על-ידי המפרקים הזמניים".