הפועל ת"א בדרך למכירה: טביב יקבל 13 מיליון שקל

פרטים ראשונים נחשפים מהעסקה המתגבשת למכירת מועדון הכדורגל, מאחוריה עומדים חמישה אנשי עסקים מוכרים מהמשק הישראלי

למרות פרסומים בימים האחרונים על "מכירת חיסול" המונית של שחקני הפועל ת"א וכוונה של אלי טביב, בעלי מועדון הכדורגל, לרוקן אותו מנכסיו - מתחת לפני השטח מתגבשת עסקה, שנמצאת בשלבים מתקדמים, למכירת הקבוצה.

ל"גלובס" נודע כי טביב נמצא בשלבי משא ומתן מתקדמים עם קבוצת רכישה, הכוללת כחמישה אנשי עסקים מוכרים מהמשק הישראלי, במסגרתה הוא צפוי לקבל עבור הפועל ת"א כ-13 מיליון שקל. בנוסף, יקבל טביב גם את התמלוגים המלאים מהמכירה הצפויה של שחקן הפועל ת"א, נוסא איגיבור, שצפויה לנוע סביב 1.5 מיליון אירו.

בשורה התחתונה, יקבל טביב תמורת מכירת הקבוצה סכום של כ-20 מיליון שקל.

ל"גלובס" נודע כי את המשא ומתן מטעם קבוצת הרוכשים מנהל ניר ענבר, מנכ"ל הפועל ת"א בעונה החולפת, שבינואר התפטר מתפקידו בעקבות חילוקי דעות עם טביב. גם בועז שובל, עד לאחרונה האחראי על פעילות הדיגיטל של חברת מדיה קום מקבוצת אדלר-חומסקי, מעורב במגעים.

מבחינת קבוצת הרכישה, לעסקה המתגבשת יש שני שלבים: הראשון הוא הוצאת הפועל ת"א באופן מיידי מידיו של טביב; בשלב השני, תתפעל קבוצת הרכישה את הפועל ת"א באופן שוטף, כאשר בין היתר עלה רעיון למודל שיעניק בעתיד מתן אופציות לאוהדים להשקיע במועדון, בתמורה לקבלת אחוזי שליטה.

בקבוצת הרכישה מאמינים כי ניתן יהיה לנהל את הפועל ת"א בעונת המשחקים הקרובה (2012/13) באמצעות הכנסותיה הטבעיות. במידה והקבוצה תצליח לעבור את מוקדמות הליגה האירופית, היא תעפיל לשלב הבתים של המפעל, והכנסותיה במצב כזה יוכלו להגיע לכ-30 מיליון שקל.

כזכור, הפך אלי טביב לבעלים היחיד בהפועל ת"א בתחילת העונה החולפת, לאחר שבית המשפט אישר את עסקת "הבמבי" מול שותפו לשעבר במועדון, מוני הראל. במסגרת העסקה רכש טביב את 50 האחוזים של הראל בהפועל עבור 6 מיליון שקל. את מחצית הבעלות הראשונה שלו בהפועל ת"א קיבל טביב באמצעות העברת שחקנים בקיץ 2008 מהפועל כפ"ס, הקבוצה הקודמת שבה שימש כבעלים - להפועל ת"א.

יש לציין כי במסגרת העסקה המתגבשת עם קבוצת הרוכשים, טביב לא יוכל לממש את שטרי ההון (הלוואת בעלים) של הפועל ת"א המופקדים בבקרה התקציבית, ונאמדים ב-21 מיליון שקל.

בועז שובל ביקש למסור בתגובה: "אכן התקיימה פגישה אמש (ב'), בהמשך למספר פגישות שהתקיימו לאחרונה עם מספר אנשי עסקים ועם אוהדים על מנת לקדם מהלך שבו האוהדים יקנו את הקבוצה מידי אלי טביב. טרם הבשילו התנאים לפגישה עם אלי טביב, אך יש הבנה שהסכום שיידרש יהיה בין 12-13 מליון שקל. במהלך הפגישה הובהר כי לא ניתן יהיה להעביר את נוסא איגיבור, או כל שחקן אחר, מאחר ולא ניתן מבחינת התקנון להעביר בעלות של שחקן לידיים פרטיות. במסגרת המהלך יש כוונה שניהול מחלקת הנוער יעבור לידי קבוצת ניהול שתוקם על-ידי אוהדים".