הבנק האירופי מכחיש התערבותו בהליך הלאמת Bankia

(עדכון) דיווח ה"פיננשל טיימס": ב-ECB חוששים כי תוכנית הממשל הספרדי להלאמת אחד הבנקים הגדולים במדינה, מהווה הפרה של אחת מתקנות ה-ECB ■ הבנק המרכזי האירופי הוציא הודעת הכחשה

הבנק המרכזי האירופי (ECB) פרסם הודעה היום לפיה הוא לא התערב או הביע עמדה בנוגע להחלטת ממשלת ספרד להלאים את Bankia. גם שר האוצר של ספרד לואיס דה-גווינדוס הכחיש את הדיווח שהתפרסם אתמול בעיתון ה"פייננשל טיימס".

אתמול, דיווח ה"פייננשל טיימס" כי הבנק המרכזי האירופי טירפד את מהלך הממשלה הספרדית להלאמתו של הבנק Bankia, מהגדולים במדינה - כך מדווח הבוקר ה"פיננשל טיימס".

הממשל הספרדי תכנן להזרים כ-19 מיליארד אירו (24 מיליארד דולר) לבנק - ובכך להעלות את היקף הכספים הממשלתיים שהושקעו בו ל-23.5 מיליארד אירו, מה שיעניק למדינה 90% בעלות על המוסד הפיננסי.

אולם, על פי הדיווח, בבנק המרכזי סברו כי הלאמת הבנק, שתתבסס בין היתר על כספים שקיבלה הממשלה הספרדית מהנפקות אג"ח ממשלתיות, עלולה להוות הפרה של אחת מתקנות הבנק - אשר אוסרת על ה-ECB להעניק מימון ישיר לממשלות.

ההיגיון סביב הטענה, נובע מהעובדה כי איגרות חוב ספרדיות רבות נרכשו על ידי ה-ECB בשוק המשני בשנה האחרונה - בעוד הבנק המרכזי באירופה ניסה ללחוץ כלפי מטה את תשואות האג"ח הספרדיות, שכעת שוב "מפלרטטות" עם רף ה-7% המדאיג, אשר עבור כלכלנים רבים מוגדר כ"נקודת האל-חזור" שתצריך את ספרד לקבל סיוע כספי חיצוני.

אתמול ננעלה מניית Bankia בירידות של כ-16% על רקע הציפיות להלאמת הבנק, ולאחר שהמניה כבר צנחה בכ-13% ביום שני - עם ההכרזה על תחילת המהלך. איגרות החוב הספרדיות ל-10 שנים נסחרות בתשואה של 6.49%.