משקיעים רכשו 2 מגרשים ברחוב אלנבי בת"א ב-60 מ' ש'

מדובר במגרש ברחוב אלנבי 99 ובמגרש הצמוד אליו ברחוב אלנבי 101 ■ לפני מספר שנים רכשה אותה הקבוצה מגרש סמוך נוסף, ברחוב אחד העם 27 בכ-20 מיליון שקל

קבוצת משקיעים זרים יחד עם משפחת בנבנישתי רכשה בימים האחרונים שני מגרשים ברחוב אלנבי בתל-אביב בכ-60 מיליון שקל. מדובר במגרש ברחוב אלנבי 99 ובמגרש הצמוד אליו ברחוב אלנבי 101. לפני מספר שנים רכשה אותה הקבוצה מגרש סמוך נוסף, ברחוב אחד העם 27 בעבור כ-20 מיליון שקל.

בכוונת קבוצת המשקיעים לאחד את 3 המגרשים למגרש אחד בשטח כ-2.5 דונם ולקדם תוכנית לבניית מגדל מגורים ומסחר.

עו"ד דורון אריאל ממשרד דורון אריאל ושות' המייצג את קבוצת המשקיעים שרכשה את המגרשים מספר: "מדובר בעסקה מתגלגלת במסגרתה רכשנו את המגרשים כדי ליצור מגרש אחד. הרעיון הוא לבנות במקום מגדל ולנצל גם את המיקום הסמוך לבית הכנסת הגדול ולמנף גם את הפרויקט וגם את מבנה בית הכנסת. קבוצת המשקיעים מוכנה להשקיע בבית הכנסת הגדול כדי להפוך אותו למוקד מרכזי בעיר וזאת גם כדי ליצור כלכליות לפרויקט. כבר פנינו לעירייה בנושא".

עוד מספר אריאל שנכון להיום, עם שילוב 3 המגרשים, זכויות הבנייה הקיימות מסתכמות בכעשרת אלפים מ"ר ובכוונת המשקיעים לנסות ולהגדיל את הזכויות.

על 3 המגרשים נמצאים היום מבנים ישנים. על המגרש באלנבי 99 מבנה ישן בן שתי קומות המאכלס את מסעדת סטפן בראון. על המגרש באלנבי 101 בניין ישן, גם הוא בן שתי קומות עם קומת מסחר ובמגרש ברחוב אחד העם 27 בניין משרדים ששימש בעבר את מס הכנסה. כל הבניינים הקיימים אינם מיועדים לשימור.

את המגרש ברחוב אלנבי 99 בתל-אביב רכשה קבוצת המשקיעים מחברת אקרו נדל"ן הנמצאת בבעלות צחי ארבוב ואילן קפון. את השטח רכשה אקרו רק לפני שנה בעבור 24 מיליון שקל ממשפחה יהודית איטלקית שהחזיקה בבניין במשך שנים ארוכות. בשנה החולפת מאז רכשה אקרו נדל"ן את המגרש היא פעלה לשבחתו. מאקרו נדל"ן נמסר כי: "החברה קידמה את התכנון והרישוי של המגרש בו עתיד להיבנות בניין בן 6 קומות שיכלול 37 דירות ושטחי מסחר.

את תכנון הפרויקט הובילו במשותף האדריכלים גידי בר אורין ותמי פוזיס. על המכירה אמרו היום בחברה כי: "מכירת המגרש הינה חלק מאסטרטגיית החברה להתמקד בפרויקטים גדולים ומשמעותיים, בראשם מתחם בזק ובית המכס ביפו. כיום החברה בוחנת אפשרויות לרכישת פרויקטים דומים נוספים".