גפני: "התוכנית לפטור ממס שבח נכשלה - לא מכרו דירות"

כך אמר יו"ר וועדת הכספים במסגרת פאנל בנושא החלטות הממשלה ותוצאותיהן שהתקיים במסגרת הכנס המקצועי השנתי של התאחדות בוני הארץ באילת

"רבנו עם האוצר על כמה פטור ניתן ולאיזה דירות, התוכנית לפטור ממס שבח נכשלה. לא מכרו דירות וזה לא השפיע על היצע הדירות. בעיית מחירי הדירות תיפתר רק אם המדינה תשקיע בזה כסף. אבל מאז 2003 המדינה יצאה משוק הדיור. הפסיקה לתת מענקים, הפחיתה עובדים זרים. המדינה לא במשחק. שר האוצר דיבר על פטיש 5 קילו שיפתור את הבעיה אבל הוא לא פתר שום דבר", כך אמר ח"כ משה גפני, יו"ר וועדת הכספים במסגרת פאנל בנושא החלטות הממשלה ותוצאותיהן שהתקיים במסגרת הכנס המקצועי השנתי של התאחדות בוני הארץ באילת.

עוד השתתפו בפאנל: ח"כ אמנון כהן יו"ר ועדת הפנים ואיכות הסביבה,ח"כ כרמל שאמה הכהן יו"ר וועדת הכלכלה, ח"כ פאינה קירשנבאום, מנכ"ל התאחדות בוני הארץ מוטי כידור ויו"ר לשכת שמאי המקרקעין אוהד דנוס.

שאמה הכהן דיבר על דיור בר השגה ועל העיכוב ברפורמה בתכנון והבנייה וציין כי "הקרב על דיור בר השגה התחיל בכנסת לפני שנה וזה עוד לא קרה. ניסינו לפרוץ דרך אבל הצלחה מועטה. המחסום אינו פוליטי אלא משפטי. אין אילוצים קואליציונים בקואליציה של כמעט 100 חברי כנסת. אני לא יודע למה מעכבים את הרפורמה, חבל על כל יום שעובר. מה שהיה אמיתי במחאה - זה מצב הדיור. זו באמת בעיה".

קירשנבאום הוסיף כי "אין מדינות קבועה לממשלה. לא בדיור, לא במיסוי ולא בחינוך. השיטה היא להתקדם תוך כדי הליכה. אי אפשר להמשיך ככה. שום דבר ממסקנות ועדת טרכטנברג לא יושם. דיברו על מיצוי כושר השתכרות ולא סתם - 38% עובדים ומשלמים מיסים ומחזיקים את כל השאר. אם היינו מצליחים להעלות את זה ל-45% היינו משפרים את רמת החיים באופן משמעותי, צריך לעודד אנשים ולא להעניש".

גם גפני התייחס לנושא התנאי למיצוי כושר ההשתכרות, ואמר: "פרופסור טרכטנברג החליט בהוראה של פקידי האוצר שצריך כושר השתכרות. לימדו אותי אזרחות באוניברסיטה, ועל דמוקרטיה. דיור זה דבר אלמנטרי שכולם צריכים לקבל. אבל הם ידעו שבמקום לדבר על מחירי הדיור ולתקוף את האוצר, נתווכח על מיצוי כושר השתכרות. במקום לעמוד כולם יחד אל מול האוצר, אנחנו מתווכחים על זה. כל אחד במדינה דמוקרטית זכאי לקורת גג".