דוברת רשות השידור: היו"ר אמיר גילת מתנכל לי

במכתב לחברי מליאת רשות השידור טוענת לינדה בר כי גילת ביקש ממנה בעבר לסייע לו גם בעניינים שאינם קשורים לרשות, ובין היתר לפנות לדובר אל-על בבקשה לסיוע בהסדרת מקומות ישיבה צמודים לו ולבת-זוגו בטיסה פרטית לחו"ל

דוברת רשות השידור, לינדה בר, פנתה לחברי מליאת רשות השידור וליו"ר ועדת הביקורת, יעקב בורובסקי, באמצעות עורכת דינה, בטענה כי היא זוכה להתנכלות שיטתית, גסה ודורסנית מצד יו"ר הרשות אמיר גילת. לדבריה, כתוצאה מההתנכלות היא התמוטטה ושוהה בביתה בחופשת מחלה. "נבקש את התערבותכם הדחופה להפסקת מחול השדים הכרוך בהתנכלות הבוטה במרשתי", כתבה עורכת דינה של בר, כשהיא מאיימת בפנייה לבית המשפט.

במכתב ארוך בן 22 עמודים, שמוען לכל חברי מליאת רשות השידור, שוטחת בר מסכת של "התנכלויוות", כדבריה, מצד גילת.

"נראה כי גמלה בליבו של היו"ר ההחלטה (אף שהדבר אינו בסמכותו) לסלק את הגברתבר מתפקידה. הריני להתריע בפניכם כי מעשה זה, כמו גם הכרסום בסמכויותיה של הגברת בר, אינו חוקי", כותבת עורכת דינה של בר, עו"ד אלמוגית אביטל.

במכתב מקוננת בר על כך שלמרות שבמשך חודשים ארוכים שררה בינה ובין גילת מערכת יחסית טובה, והיא נהנתה מאמון רב שהביע בה היו"ר, שכלל עשרות טלפונים, מסרונים ומיילים מדי יום וכן התייעצות שוטפת, בשלב מסוים חלה הידרדרות.

"הפגיעה שחשה מרשתי היתה חדה וחזקה, שעה שהוברר לה כי יו"ר הרשות פועל בשיטתיות על מנת לרוקן תפקידיה מכל תוכן ול'סילוקה מן הדרך'", כתבה עורכת דינה של בר.

בר טענה עוד כי גילת ביקש ממנה לסייע לו גם בעניינים שאינם קשורים לרשות השידור. "בין היתר, יו"ר הרשות ביקש מבר לדאוג להכנסת מאמרי דעה לתקשורת של חבריו מן האקדמיה (מקום עבודתו הקודם)", וכן "לפנות לדובר אל-על בבקשה לסיוע בהסדרת מקומות ישיבה צמודים לו ולבת-זוגו בטיסה פרטית לחו"ל".

לטענתה, היו"ר ניתק כל מגע עמה ולא ענה לשיחות טלפון, למסרונים ולדואר אלקטרוני; חדל להזמין אותה לישיבות הוועד המנהל; "פנה אליה בגסות-רוח ובאורח משפיל" ליד אנשים אחרים; החליף את הדוברת, דה-פקטו, בעוזרו החדש; הוציא הודעות לתקשורת מטעמו מבלי להתייעץ עמה; "שלח את עוזרו להעיר לה הערות קטנוניות בדבר פסיקים שהוסיפה להודעה לעיתונות במקום נקודות, במטרה להשפילה ולפגוע במעמד ובכבודה; לא דרש בשלומה ב"אקט אנושי" לאחר שהתמוטטה ונעדרה ארוכות מהעבודה; פנה לחלק מהיושבים בוועדת האיתור לתפקיד הממונה על מעמד האישה ברשות - תפקיד עליו היא מתמודדת - ו"ביקש" שלא יבחרו בה ועוד.

בר טוענת עוד במכתב לחברי המליאה כי "בפועל וככל הנראה על מנת לעקוף הוראות דין מחייבות, עושה יו"ר רשות השידור דין לעצמו, ובהליך שאין לו אח ורע, וללא כל ביסוס חוקי, הוא שולל את סמכויותיה".

לסיכום כותבת עו"ד אביטל כי "הדברים אמורים לעיל קשים וחמורים, ונכתבים לאחר לבטים קשים של הגברת בר ומתוך צער כבד שלה על כך שאלה פני הדברים. מרשתי רואה בכם אחראים באורח ישיר למינהל התקין ברשות השידור, ולשמירה על האינטרס של רשות השידור ועל זכויותיה שלה, כעובדת בכירה ברשות... בנסיבות אלה נבקש את התערבותכם הדחופה להפסקת מחול השדים הכרוך בהתנכלות הבוטה במרשתי".

עד כה לא נמסרה תגובת גילת לדברים.