ערוץ 10: מו"מ בין ועד העובדים להנהלה על תוכנית הקיצוצים

בכוונת ההנהלה לפטר 10% מעובדי חברת חדשות 10 ■ העובדים מציעים לוותר על הטבות שכר במטרה למנוע את הפיטורים‏

‎‎בין עובדי חברת חדשות 10 להנהלת הערוץ מתקיים משא-ומתן על הקיצוצים הצפויים. שעות ספורות לאחר החלטת הדירקטוריון לפטר 10% מעובדי חברת החדשות של ערוץ 10, נפגש אמש (א') ועד העובדים עם המנכ"ל אורי רוזן.

בתום הפגישה ניאות רוזן לבקשת חברי הוועד לעכב את הפיטורים עד לסיום בחינה של אופציות אחרות לקיצוץ, הכוללות ויתור על הטבות שכר שונות של העובדים.

‏‏במכתב שנשלח היום (ב') לעובדי חברת החדשות, כתבו חברי הוועד כי "ייתכן שבקרוב נידרש לבחור בין פרידה מכ-30 מחברינו לבין ויתור חד-פעמי על הטבות שכר, במטרה להצילם מפיטורים... ביקשנו להיכנס למשא-ומתן קצר על ביטול הפיטורים כליל או, למצער, על צמצום משמעותי בהיקפם - ולשמחתנו נענינו בחיוב".

‏חברי הוועד הדגישו במכתבם כי "ההחלטה אם לתמוך בצעד חריג כזה נתונה לכל אחד בנפרד, על-פי מצפונו ועמדתו הפרטיים, אבל מחובתנו לפחות להציג בפניכם את האופציה הזו כביטוי של חברות וסולידריות".

‏פיטורים של 30 עובדים

‏‎‎כבר במוצאי שבת עדכן רוזן את העובדים על הנחיית הדירקטוריון לפטר כ-30 עובדים ולקצץ בשכר המגישים הבכירים, וזאת כתנאי להזרמת כספים מצד בעלי המניות. עוד אמר רוזן כי ללא הזרמת כספים מיידית, לא ניתן יהיה לשלם משכורות החל מחודש יולי.

‏‏במהלך הפגישה אמרו חברי הוועד כי הם הבהירו לרוזן כי הם "מתנגדים לגל הפיטורים והקיצוצים המתוכנן, שנכפה מאילוצי תקציב ולא משיקולי ניהול מקצועיים".

‏‏"לדעתנו, מדובר במהלך כואב וטראומטי", כתבו חברי הוועד, "שאת חלקו ניתן למנוע במאמץ משותף לטובת החברה ועובדיה. בימים הקרובים תבדוק ההנהלה לכמה מהעובדים שמועדים לפיטורים (למשל, ממערכת 'השבוע' שנסגרה) ניתן יהיה לאתר תפקידים אחרים בתוך החברה".

‏לאחר סיום הבדיקה ישקול הוועד להציע למנכ"ל ולעובדים תוכנית קיצוצים חלופית, שתכלול צמצום דרמטי במספר המפוטרים. תוכנית זאת, הבהירו בוועד, תתבסס על הסכמה התנדבותית של העובדים לתרום באופן חד-פעמי רכיבי שכר לא שוטפים, כגון ימי חופשה והבראה בשנת 2012, לקופת חירום שתממן את הצלת המשרות של המפוטרים הפוטנציאליים.

‏‏‏"להערכתנו, היקף התרומה המוצעת יהיה צנוע יחסית וייגזר בין השאר מגיל העובד, מצבו המשפחתי וכיו"ב. בכל מקרה, מהלך כזה, אם אכן יבשיל, יובא להצבעה דמוקרטית בפורום כללי של עובדי החברה", הבהירו.

‏‏‎‎למה "השבוע" יורדת?

‏‎‎בתוך כך, תנועת "הצלחה" פנתה היום לרשות השנייה לגבי החלטת הדירקטוריון של ערוץ 10 לקצץ את תקציב חברת החדשות וכן לגבי החלטת דירקטוריון חברת החדשות להוריד מהמסך את תוכנית "השבוע".

‏‏‏בפנייתה מבקשת "הצלחה" מהרשות להפעיל את סמכותה באופן מיידי כדי לבחון את נסיבות קבלת ההחלטה על הפסקת הפקת ושידור "השבוע".

התנועה מבקשת מהרשות להתערב בהחלטה במידת הצורך ולבחון אם הערוץ קיבל את האישורים המתאימים מבחינה רגולטורית, כולל אם קיבל את האישורים הנדרשים מהרשות השנייה מבחינת מחויבויות תוכן ולוח שידורים וכן היבטים רגולטוריים אחרים.

‏‏בתגובה לפניית "גלובס" נמסר מהרשות השנייה כי עד כה "הרשות לא קיבלה בקשה מערוץ 10 לביטול 'השבוע'. במקרה שתוגש בקשה כזו לשינוי בלוח השידורים של הערוץ, היא תישקל, וייבחנו הסיבות לבקשה. מדובר בשינוי לוח השידורים של הערוץ שדורש אישור הרשות".

מערוץ 10 נמסר בתגובה: "החלטת הדירקטוריון אינה נוגעת לתקציב החדשות כפי שאושר על-ידי דירקטוריון חדשות 10 והרשות השנייה. כמקובל, ביצוע החלטת הדירקטוריון ייעשה לאחר אישור התיקון בלוח השידורים על-ידי הרשות השנייה". ‏‎‎‏