חודש שני ברציפות: ירידה במספר התביעות לדמי אבטלה

עם פתיחת עונת התיירות בספרד נרשמה ירידה של 0.63% במספר התביעות לדמי אבטלה ■ בקרב הצעירים, ששיעור האבטלה אצלם מגיע ל-50% , נרשמה ירידה של 2% באבטלה בחודש מאי

משרד העבודה של ספרד פרסם היום (ב') מספר נתונים לגבי מצב האבטלה במדינה. מהנתונים עולה שחלה ירידה של 0.63% בשיעור קבלת תביעות לדמי אבטלה בחודש מאי לעומת הנתונים בחודש אפריל. מדובר על ירידה של קצת מעל ל-30 אלף בני אדם מתוך ה-4.7 מיליון המובטלים כיום בספרד ובירידה השנייה ברציפות בשיעור האבטלה.

הירידה באבטלה נרשמה בכל הסקטורים במשק הספרדי כשהמגזר הבולט ביותר היה מגזר החקלאות שרשם את הירידה החדה ביותר בשיעור המובטלים. אולם הסיבה העיקרית לירידה הינה התחלת עונת התיירות במדינה מה שמגביר את הדרישה לעובדים. בקרב הצעירים, ש-50% מהם מובטלים, נרשמה ירידה של קצת יותר מ-2% בשיעור האבטלה.

בשיעור שנתי, נרשמה עלייה של 12.5% בשיעור האבטלה במדינה, כשברבעון הראשון של השנה עמד שיעור האבטלה במדינה על 24.4% - הרמה הגבוהה ביותר בגוש האירו. ספרד מתמודדת בתקופה האחרונה עם עלייה בתשואות האג"ח שלה שמגבירות את החששות שהמדינה תיאלץ לקבל חבילת חילוץ. גם מצב הבנקים בספרד לא מזהיר כשעל פי האנליסטים יש חשש ממשי לקריסת אחד הבנקים במדינה.