אור בקצה המנהרה? סין תמשיך לרכוש אג"ח אירופיות

זאו שיאוצ'ואן, יו"ר הבנק המרכזי הסיני, הודיע כי הממשלה החליטה להמשיך לרכוש אג"ח של המדינות החברות בגוש האירו, כמוג גם נכסים אחרים ■ עם זאת, שיאוצ'ואן התנה זאת בביצוע רפורמות מרחיקות לכת של מדינות גוש האירו

בעוד ענן משבר החוב מאיים להתפשט ולהחריב את הכלכלה הגלובלית, יו"ר הבנק המרכזי של סין יוצא היום בהצהרה ששופכת אור חיובי בכל הנוגע לריסון המשבר.

זאו קיאוסואן, יו"ר הבנק המרכזי הסיני, הודיע היום כי הממשלה החליטה להמשיך לרכוש אג"ח של המדינות החברות בגוש האירו, כמוג גם נכסים אחרים, זאת כדי לתמוך ברפורמות ובצעדי הצנע שמתכננות מדינות גוש האירו בניסיון להתמודד עם משבר החוב.

קיאוסואן אמר את הדברים במסגרת ראיון ל- Chinese Business News וטען כי הבנק המרכזי הסיני ימשיך לרכוש אג"ח של ממשלות אירופה, יתמוך בקרן המטבע העולמית (IMF) - כפי שהתחייב בעבר וישקיע בתוכניות הפרטה ותשתיות באותן מדינות אירופיות.

"התנאי לסיוע והשקעות אלו, הוא ביצוע רפורמות מקיפות באותן מדינות, שכן רק רפורמות בשילוב עם סיוע חיצוני, יכולים לאושש את מדינות גוש האירו", אמר קיאוסואן.

עם רזרבות מטבע חוץ המסתכמות ב-3.3 טריליון דולר, סין נחשבת למדינה עם רזרבות המטבע הגדולה בעולם. בהתייחסו לכך, קיאוסואן אמר כי אין בכוונתה של סין להגדיל באופן משמעותי את רזרבות מטבע החוץ.