גולן טלקום נבלמה - לא תוכל לספק שיחות לחו"ל

הוט מובייל תעוכב, ועד ששתיהן לא תקבלנה אישור הפעלה, הן לא יוכלו להפעיל את השירות ■ גולן טלקום החלה להפעיל את השירות מבלי לקבל רישיון ואישור הפעלה ■ גם אם שתי החברות מקבלות רישיון, עדיין הן חייבות בהיתר הפעלה

מהלומה לגולן טלקום והוט מובייל: משרד התקשורת הורה לגולן טלקום לעצור את המשך אספקת השיחות לחו"ל, וזאת עד שהחברה תקבל אישור הפעלה. הוט מובייל, שקיבלה רישיון והייתה אומרה לספק את השירות החל מיום רביעי, לא תוכל אף היא לספקו עד שלא תקבל אישור הפעלה.

המשרד מצא כי גולן טלקום החלה להפעיל את השירות מבלי לקבל רישיון, ולא רק זאת, החברה גם לא קיבלה בכלל היתר הפעלה.

בסוף השבוע שעבר קיבלו שתי החברות את הרישיון, אבל בכך אין די. על-פי החוק, גם אם שתי החברות מקבלות רישיון, עדיין הן חייבות בהיתר הפעלה, שבאמצעותו מוודא המשרד שהחברות עשו את כל הנדרש על מנת להתחבר ליתר המפעילים ושמערכותיהם עובדות.

על-פי הרישיון, שתי החברות חייבות לאפשר לכל לקוח שרוצה להתקשר דרכן לחו"ל לעשות כן. ואולם, שתי החברות לא התכוונו כנראה לעשות זאת. גולן טלקום, שכבר החלה להפעיל את השירות כאמור, לא איפשרה להתקשר דרכה, ורק מי שמנוי שלה יכול היה לקבל גישה לחו"ל. אצל הוט מובייל המצב היה כאמור שונה בגלל שהיא עדיין לא הפעילה את השירות, אבל אם גולן טלקום הייתה ממשיכה לספקו, היא הייתה דורשת לעשות כמותה.

כעת, כאשר גולן טלקום נבלמה על-ידי המשרד, הוט מובייל תמתין אף היא עד שתיפתר הסוגיה, ויבוצעו חיבורים כנדרש לכל המפעילים, ושתי החברות יעמדו בדרישות החוק ויקבלו היתר הפעלה - ורק אז יוכלו לאפשר שיחות בינלאומיות.