האצ'יסון מזהירה את בעלי אג"ח סקיילקס: לא תסכימו ל"תספורת"? נפיל את העסקה

נציג האצ'יסון, דן אלדר: "זו עסקה מורכבת מאוד, ואין ודאות שתושלם" ■ לשאלה האם האצ'יסון רק באה להציל את החוב, ענה אלדר: "לא יצאנו מישראל, אנחנו מקימים מתקן התפלה ענק פה" ■ מבהיר: "לא באנו לנהל את פרטנר"

ברקע עסקת הענק בין אילן בן דב להאצ'יסון בעניין העברת השליטה בפרטנר, ערכה היום (ג') האצ'יסון שיחת ועידה בישראל בהשתתפות נציג החברה בישראל, דן אלדר.

אלדר ציין בתחילת הדברים כי "זו עסקה מורכבת מאוד, ואין ודאות שהרכישה תושלם או שהיא תושלם לפי תנאי ההסכם. כל בעל עניין בעסקה תורם להצלחתה. האצ'יסון מצידה משלמת 125 מיליון דולר ודוחה תשלומי אג"ח - פירעון בשנת 2017 במקום 2014".

בנוסף, שחרר אלדר אזהרה: "אם לא נקבל היענות מבעלי האג"ח, העסקה בסכנה וכל מחזיק אג"ח צריך לקחת בחשבון את סיכויי הפירעון במקרה זה".

אלדר נשאל האם האצ'יסון תזרים הון לפרטנר לחזק אותה אל מול תנאי השוק וענה כי "פרטנר היא חברה טובה ויציבה מהבחינה הפיננסית".

עוד נשאל אלדר מדוע שבעלי האג"ח יסכימו לתספורת של 30% וענה כי "הסיבה למבנה העסקה היא הצורך לתקן את המערך הפיננסי בגופים שבאמצעותם מוחזקת פרטנר".

- לא תכננתם לחזור לישראל. באתם רק להציל את החוב?

אלדר: "לא יצאנו מישראל. גם אחרי שמכרנו את חלקנו בפרטנר, החברה המשיכה לפעול בישראל. אנחנו בונים פה את אחד ממתקני ההתפלה הגדולים בעולם. האצ'יסון אוהבת לעשות עסקים בישראל. בכל מקרה, פרטנר היא חברה ציבורית עם מועצת מנהלים, ולא באנו לנהל את פרטנר. אני רק רוצה להזכיר שאנחנו קונים את סקיילקס ולא את פרטנר, ואנחנו בהחלט מזהים הזדמנות בשוק הסלולרי בישראל".