מונו כונסי נכסים לערן מזרחי; "חייב עשרות מיליוני שקלים"

השופט: "החובות המיוחסים למזרחי הם בעשרות מיליוני שקלים, לא ברור מה עלה בגורלם, וקיים חשש כבד לכספים באם לא ימונה בעל תפקיד שיתחקה אחריהם"

שופט בית המשפט המחוזי בתל-אביב, איתן אורנשטיין, מינה היום (ג') את עו"ד איתן ארז ואת רו"ח דוד הלדנברג ככונסי נכסים זמניים לנכסיו של ערן מזרחי, הברוקר מסביון שחשוד בהונאת משקיעים בעשרות מיליוני שקלים. זאת, במטרה לנסות ולאתר נכסים וכספים השייכים למזרחי ולהשיבם לקורבנותיו לכאורה.

"החובות המיוחסים למזרחי הם בעשרות מיליוני שקלים, לא ברור מה עלה בגורלם, וקיים חשש כבד לכספים, באם לא ימונה בעל תפקיד אשר יתחקה אחר הכספים ורכושו של מזרחי", כתב השופט בהחלטתו.

לדברי השופט, החשש להעלמות הכספים גדל לאור העובדה שמזרחי, שנמצא במעצר, בחר שלא להגיב לבקשות כינוס הנכסים ופשיטת-הרגל שהוגשו נגדו על-ידי המשקיעים. עוד כתב השופט כי ממסמכים בכתב-ידו של מזרחי שהוצגו בפניו "עולה על שרשור של הכספים, בין היתר, בחשבונות בבנקים בחו"ל בסכומים ניכרים".

במהלך הדיון היום אמר עו"ד ארז כי ההיקף המסתמן של חובות מזרחי הוא 60-80 מיליון שקל. עו"ד שלוה פוטשניק, המייצגת את מזרחי בהליך הכינוס, אמרה כי ביתו בסביון נמצא בכינוס נכסים לבנק לאומי בשל חוב של 4 מיליון שקל.

בימים האחרונים הגישו כמה מהמשקיעים שנפלו, לכאורה, קורבן למעשי הרמייה של מזרחי את בקשות הכינוס ופשיטת-הרגל נגד מזרחי. לדבריהם, מזרחי שכנע אותם להשקיע אצלו מיליוני שקלים וברח עם הכסף, בפרשה מסמרת שיער המזכירה את פרשת מעלליו של הנוכל הבינלאומי, ברנרד מיידוף.

מזרחי, בעליה של חברת סטידל השקעות ופיננסים, נעצר בשבוע שעבר על-ידי המשטרה בחשד כי נעלם עם עשרות מיליוני שקלים מכספם של עשרות משקיעים. הוא חשוד בביצוע עבירות של מירמה בנסיבות מחמירות, זיוף בנסיבות מחמירות ועבירות על חוק איסור הלבנת הון.

המשטרה חושדת כי מזרחי גייס בשנים האחרונות עשרות מיליוני שקלים מעשרות לקוחות שונים, תוך שהציג להם מצגי-שווא, לפיהם השקעותיהם מניבות רווחים משמעותיים, תוך הצגת נתונים כוזבים, על גבי מסמכים רשמיים של החברה שבבעלותו, ביחס למצב היתרה בחשבונותיהם.

לדברי המשטרה, מזרחי הפסיד את מרבית כספם של המשקיעים, ולפי החשד אף עשה שימוש בכסף לצרכיו הפרטיים.