סקר: לגרמנים נמאס - כ-50% תומכים בפרישתה של יוון

הסקר שפורסם היום ב"רויטרס" הצביע על כך שרק 39% תומכים בהישארותה של יוון בגוש האירו ■ כ-2/3 מהנשאלים טענו כי אנגלה מרקל צריכה להמשיך ללחוץ על יוון בכל הנוגע לצעדי הצנע, ולא להיכנע לקולות המתנגדים

תוצאות סקר גרמני חדש שפורסם היום (ג') מראה כי לגרמנים נמאס להיות ה"פריירים" של אירופה. 49% מהנשאלים השיבו כי הם בעד פרישתה של יוון מגוש האירו ובעד המדיניות של קאנצלרית גרמניה אנגלה מרקל, המבוססת על צעדי צנע.

הסקר שפורסם היום ב"רויטרס" ובוצע על-ידי מכון המחקר פורסה, הצביע על כך כי רק 39% מהנשאלים מעוניינים שיוון תישאר בגוש האירו בכל מקרה, בעוד שיותר מ-2/3 השיבו כי אנגלה מרקל צריכה להמשיך וללחוץ על היוונים להוציא לפועל את הרפורמות וצעדי הצנע עליהם הם התחייבו.

תוצאות הסקר מגיעות לאחר הביקורת הרבה שזוכה מדיניותה של מרקל מצידן של מדינות כגון צרפת ויוון, שאינן תומכות בהעמקת צעדי הצנע והאינטגרציה האירופית, אלא מעוניינות בהנפקת אג"ח אירופאיות משותפות שיסייעו להן לגייס הון.

בתוך כך, הבחירות הקרבות ביוון (ב-17 ליוני) נחשבות על ידי אנליסטים רבים כבחירות שיבטאו את רצונו של העם, בכל הנוגע להישארותה של יוון בגוש האירו, או פרישתה, שלדעת רבים עלולה לגרום לרעידת אדמה באירופה. עד כה בוצעו ביוון מספר סקרים מקדימים שהראו כי המדינה עדיין מחולקת בין המחנה שתומך בהישארות בגוש האירו וביצוע הרפורמות הכואבות, לבין אלו שאינם תומכים ומעוניינים לבטל באופן חלקי את צעדי הצנע.

ה"כעס" הגרמני על יוון, שבא לידי ביטוי בסקר הגרמני הנוכחי, מתווסף לסקרים קודמים שהצביעו על כך שהגרמנים מתכוונים לצמצם את ביקורי התיירות שלהם ביוון בתקופה הנוכחית.