האירו צנח: פיז'ו, סיטרואן ופיאט מביאות דגמים חדשים לארץ

לרגל שער האירו הצונח, נוחתת בארץ ארמאדה של דגמים מסחריים ופרטיים חדשים מבית פיז'ו, סיטרואן ופיאט

שער האירו יורד, הביקוש לרכב באירופה דועך וכל זה מסמן מבול של דגמים אירופאים חדשים שנוחתים בארץ. את הגל מתחילה פיז'ו-סיטרואן, שהרחיבה השבוע את היצע הדגמים המסחריים שלה בשלוש חזיתות. הדגם הראשון הוא ה-NEMO - מסחרית קלה סגורה וקומפקטית, שתשלים את היצע הברלינגו ותוצע בארץ בשלוש גרסאות עיקריות: עם מנוע 1.4 ליטר בנזין בהספק 75 כ"ס, גיר ידני ותג מחיר של 89,990 שקל.

אותו הרכב עם מנוע 1.3 ליטר טורבו-דיזל בהספק 75 כ"ס ותיבה ידנית (מעל 22 ק"מ לליטר) יעלה כ-112 אלף שקל ואילו גרסה עם גיר אוטומטי-רובוטי בן 6 מהירויות היא תעלה 117 אלף שקל. את הדגמים אפשר להזמין עם דלת אחורית נפתחת לצדדים או דלת אחת מתרוממת. שלוש הגרסאות כוללות בין השאר ארבע כריות אויר, מחשב דרך, מראות צד חשמליות מערכת שמע מקורית ועוד. אורך המכונית עומד על 3.96 מ' ונפח תא המטען שלה 884 ליטר.

הבאה בתור היא המסחרית הגדולה יותר סיטרואן "ג'אמפי", שעברה מתיחת פנים ותוצע עם מנוע 2 ליטר טורבו-דיזל ולראשונה גם עם אופציה לתיבת הילוכים אוטומטית בת 6 מהירויות. הגרסה האוטומטית המאובזרת עולה כ-220 אלף שקלים.

השלישית באגף המסחרי היא אחותה של סיטרואן NEMO, שתימכר במפרט (ובמחירים) דומים תחת השם "פיז'ו BIPPER". במקביל הודיעה החברה על תחילת השיווק של גרסת טורבו-דיזל חדשה של סיטרואן C3 עם מנוע 1.6 ליטר תיבה אוטומטית-רובוטית וצריכת דלק מוצהרת של כ-28 קילומטר לליטר בממוצע. מחירה מתחיל ב-113 אלף שקל.

עוד בטרם התקררה ההודעה של פיז'ו וכבר הודיעה סמל"ת כי היא מתחילה לשווק מסחרית-מיני חדשה משלה תחת השם QUBO. הטנדרון שלה מתוכן כרכב עבודה עם נפח הטענה מאסיבי ותא נוסעים מרווח שכולל זוג דלתות הזזה ליושבים מאחור. האבזור התקני כולל חבילת חשמל עם נעילה מרכזית ומראות צד חשמליות, מערכת שמע מקורית עם 6 רמקולים ומשענת יד לנהג. המכונית תשווק במחיר שמציב רצפה חדשה בסגמנט: החל מ-79,990 שקל לדגם עם מנוע 1.4 בנזין בהספק של 73 כ"ס. ברמת הגימור הגבוה יותר, שכוללת חישוקי סגסוגת, דיבורית בלוטות' ועוד יעלה הרכב 86,990 שקל.

במקביל הודיעה פיאט כי היא מתחילה לשווק את מכונית הסופר-מיני "סדיצ'י" (SEDICI) עם מנוע 1.6 ליטר בהספק 120 כ"ס ותיבת הילוכים ידנית או אוטומטית. גרסת הבסיס תעלה 103 אלף שקלים, הגרסה האוטומטית תעלה 114 אלף ואילו רמת הגימור המפוארת תעלה עוד 11 אלף שקלים.