התמ"ג של גוש האירו ברבעון הראשון של 2012 - ללא שינוי

התמ"ג של גוש האירו נותר ללא שינוי לעומת הרבעון הרביעי של 2011 אז התמ"ג רשם ירידה של 0.3% ■ "זה יהיה נאיבי לחשוב שפרישה של יוון תפתור את כל הבעיות של הגוש"

התמ"ג של גוש האירו ברבעון הראשון של 2012 נותר ללא שינוי לעומת הנתונים שנרשמו ברבעון הרביעי של 2011 אז נרשמה ירידה של 0.3% בתמ"ג, כך עולה מהנתונים שפרסמה היום הלשכה האירופית לסטטיסטיקה. הנתונים של היום תואמים את ההערכות הראשונות לתמ"ג שפורסמו ב-15 במאי.

היקף הייצוא של גוש האירו ברבעון הראשון של 2012 עלה ב-1%, בעוד שהיקף ההשקעות של החברות והבנייה בגוש האירו ירדו ברבעון הראשון ב-1.4% ו-1.1% בהתאמה לעומת הרבעון הרביעי של 2011. ההוצאות הממשלתיות עלו ב-0.2% לעומת הרבעון הרביעי של 2011, אז נרשמה ירידה של 0.1%.

נתוני הצריכה של משקי הבית ברבעון הראשון של 2012 נותרו ללא שינוי לעומת הרבעון הרביעי של 2011, בעוד שהייבוא בגוש האירו רשם עלייה של 0.1%. בהמשך היום צפוי הבנק המרכזי האירופי לפרסם את החלטת הריבית שלו לחודש יוני, ועל פי התחזיות היא צפויה להישאר ללא שינוי על 1%, שהינה הרמה הנמוכה ביותר בהיסטוריה של גוש האירו.

"אנחנו צופים שגם ברבעון הנוכחי תרשם התכווצות נוספת בכלכלת גוש האירו, הודות בעיקר לירידה בהיקף ההשקעות בגוש וירידה בייצוא", אמר ג'רד הסל, כלכלן בבנק BHF Bank בפרנקפורט. "הסיכוי למיתון בגוש האירו גובר, כשחוסר הוודאות מכבידה על הסנטמנט. זה יהיה נאיבי לחשוב שיציאה של יוון מגוש האירו תפתור את כל הבעיות".

בגרמניה, הכלכלה הגדולה ביותר בגוש האירו, התפרסם היום נתוני התפוקה התעשייתית לחודש אפריל והנתונים היו מאכזבים. התפוקה התעשייתית ירדה בחודש אפריל ב-2.2% לעומת חודש מארס, כשהאנליסטים צפו ירידה של 1% בלבד.