אוריאל לין: "מס של 6% על חברות ענק לא קיים בעולם"

נשיא איגוד לשכות המסחר תוקף את הטבת המס לחברות הענק: "אין מס כמו שהן משלמות, לא באלבניה ולא בקפריסין. הן יקבלו אותה גם אם יסגרו מפעלים ויפטרו עובדים"

"אי אפשר להטיל הכבדות על המגזר העסקי בלי סוף. אי אפשר לבוא ולהגיד אנחנו יכולים הכל להטיל על גב המגזר העסקי. את כל המטרות החברתיות שלנו והסביבתיות שלנו להטיל על המגזר העסקי והמגזר העסקי ייתן פתרון לכל. זה לא עובד ככה". כך מציין נשיא איגוד לשכות המסחר אוריאל לין לקראת ועידת ECONOMIX.IL בשיתוף "גלובס", שתיערך ביום ג' הקרוב, ה-12 ביוני.

אירוני ככל שזה יישמע, לאחר כמה חושבים של מאבק ורפורמות לכאורה שהציגה מדינת ישראל, יוצא שמי שנהנית מהקלות מס מופלגות ביוזמתו של משרד האוצר, הן דווקא חברות הענק, עתירות הידע והמזומנים, כמו טבע, אינטל, צ'ק פוינט ואחרות, וזאת על חשבון השדרה הרחבה של העסקים הבינוניים והקטנים בישראל.

"שמענו הרבה על חברות הענק הבינלאומיות הישראליות. אנחנו כל הזמן אמרנו, אנחנו במו ידינו מייצרים עיוות איום. חברה בינלאומית שמייצאת 25% מתוצרתה, אם היא נמצאת בפריפריה, אמורה בעוד שנתיים לשלם מס חברות של 6%, לעומת 25% של כלל העסקים, רק 6%. אין מס חברות כזה בעולם, גם לא באלבניה וגם לא בקפריסין. מה האבסורד הכי גדול? החברות האלה תקבלנה את ההטבה הזו, גם אם הן תסגורנה מפעלים בישראל וגם אם תפטרנה עובדים".

אז רגע לפני שהמגזר העסקי יתחיל לפטר עובדים בשל עודף ההכבדות, כדאי שקברניטי המשק יתעורר ויבינו שהכלכלה הישראלית נשענת במידה רבה על המגזר העסקי. הרי כשהוא נפגע, נוצר אפקט דומינו שמדרדר את כל הכלכלה הישראלית ופוגע בכל שכבות האוכלוסייה. כרגע סוגיות כגון המסתננים מאפריקה למיניהם, העובדים הזרים ו-5 בתים בגבעת האולפנה, תופסות כותרות ומטשטשות את הבעיות הכלכליות המרכזיות בישראל. אבל סביר להניח שכבר בקיץ הקרוב, הר הגעש החברתי כלכלי יתפרץ שוב. ולאן זה יוביל, כנראה שנדע ממש בקרוב.