גבעות: 2 קידוחי נפט ב"מגד" יבוצעו ע"י חברה אירופית

הקידוח הראשון עתיד להתחיל בנובמבר השנה והשני באזור מאי 2013 ■ גבעות: יש בידינו אמצעים כספיים למימון הקידוח הראשון; "פועלת בדרכים שונות שטרם נקבעו למימון הקידוח השני" ■ הערכות: מדובר ב"מגד 6" ו"מגד 8"

לאחר שפרסמה את דוח המשאבים המותנים לשדה "מגד" בשבוע שעבר, מדווחת היום (ה') שותפות חיפושי הנפט גבעות כי אתמול חתם השותף הכללי על מכתב כוונות עם חברת קידוח מאירופה, חברה שאינה קשורה לשותפות או לבעלי העניין בשותפות.

בהתאם למכתב, עתיד קבלן הקידוח האירופי לבצע את שני הקידוחים הבאים, שהינם קידוחים בשטח הליבה ב"מגד" לעומק של כ-5,000 מטר למטרות גז ונפט. על פי הערכות בשוק, מדובר בקידוחים ב"מגד 6" ו"מגד 8".

על פי הדיווח, הקידוח הראשון עתיד להתחיל כבר בנובמבר השנה, כאשר הקידוח השני מתוכנן כחצי שנה לאחר מכן (בסביבות מאי 2013).

עוד מעדכנת גבעות כי האמצעים הכספיים שברשותה מספיקים לפחות לביצוע קידוח אחד ומבחנים במסגרתו. לגבי הקידוח השני - "בכוונת השותף הכללי לפעול בדרכים שונות שטרם נקבעו למימון הקידוח ככל שיידרש".

טוביה לוסקין, מנכ"ל גבעות עולם, אמר כי "אחרי עיכובים לא מעטים, אנו יכולים להמשיך בעבודות לפיתוח שדה מגד, כשבכוונתנו להתחיל את הקידוח הראשון בנובמבר השנה ושישה חודשים מאוחר יותר לבצע גם את הקידוח השני. אנו נמשיך ונפעל נמרצות לפיתוח השדה, בשיתוף כל הגורמים הממשלתיים והמקצועיים לקידום עצמאותו של משק האנרגיה במדינת ישראל".