"שאלתי את עצמי אם ייתכן שאלשיך מנסה לתפור לי תיק"

בראיון לכתב העת "הפרקליטים" מספר עו"ד רפאל ארגז על הדיון באולמה של אלשיך, שהצית את פרשת "הפרוטוקול המשופץ" ■ "הסיכול הממוקד שניסתה השופטת לעשות לי, להביא לשלילת רישיוני, היה מבחינתי קרב לחיים ולמוות"

"חבריי עורכי הדין אמרו לי שאני משוגע לצאת נגד השופטת ורדה אלשיך, ושהיא תחסל לי את הקריירה, אבל כשהצדק לצדי הרגשתי מחוזק, ושממילא אין לי ברירה אלא להיאבק על חיי המקצועיים כעורך דין, ועל שמי הטוב". כך אומר עו"ד רפאל ארגז - שנגדו הגישה שופטת המחוזי בתל אביב אלשיך את התלונה ללשכת עורכי הדין, שהובילה להסתבכותה בפרשת "הפרוטוקול המשופץ". בהתבטאות ראשונה מצידו לאחר החלטת נציב תלונות הציבור על שופטים, אליעזר גולדברג, בעניינה של אלשיך, אומר ארגז כי "הסיכול הממוקד שניסתה השופטת אלשיך לעשות לי, להביא לשלילת רישיוני, היה מבחינתי קרב לחיים ולמוות שלי".

בהחלטתו קבע נציב תלונות הציבור על שופטים, גולדברג, כי השופטת אלשיך ביצעה שינויים בפרוטוקול דיון, כדי להביא להחמרת התלונה שהגישה נגד עו"ד ארגז, שהופיעה בפניה באותו דיון והתעמת עימה. גם לאחר שהנציב גולדברג מצא את התלונות נגד אלשיך מוצדקות - ובהן גם התלונה שהגיש ארגז עצמו, לצד תלונת ועד מחוז תל אביב בלשכת עורה"ד - עדיין לא יכול ארגז לנשום לרווחה. תלונתה של אלשיך נגדו, שהוגשה לוועדת האתיקה של מחוז תל אביב, אמנם נדחתה בשל כפל הפרוטוקולים, ואולם לאחר מכן שבה הנהלת בתי המשפט והגישה את התלונה, הפעם לוועדת האתיקה הארצית, ותלונה זו עדיין תלויה ועומדת. ואולם כעת החליט ארגז שלא לשתוק עוד, והעניק ראיון לעו"ד מוטי דנוס, שיתפרסם בימים הקרובים בכתב העת "הפרקליטים" שמוציאה לאור לשכת עורכי הדין.

"לא האמנתי היכן אני נמצא", סיפר ארגז על הדיון שהתקיים באולמה של השופטת אלשיך בספטמבר 2011, ושבעקבותיו פרצה הפרשה, "הדיון היה נראה מבוים לחלוטין, יותר מתאים למדינה טוטליטרית. שאלתי את עצמי אם ייתכן ששופטת במעמדה וניסיונה מנסה לתפור לי תיק. לקחתי העתק חתום של הפרוטוקול, וחשבתי איך אני מתמודד עם תלונה שלה נגדי בוועדת האתיקה. שישה חודשים אני עוסק רק בזה. בקושי מצליח להתפרנס".

"בימ"ש באיראן"

לדברי ארגז, "ידעתי שאני צודק אבל כל הזמן היה החשש שלא אצליח לעמוד מול שופטת חזקה וכוחנית כזאת, בכל זאת היא יו"ר נציגות השופטים הארצית וסגנית נשיאת המחוזי בתל אביב. הרגשתי כאילו נפלו עלי השמיים. הייתי בהלם מוחלט מההתנהלות שלה. לא נתקלתי בהתנהגות כזאת מימיי. היא התייחסה אלי כאל מטרד, יתוש שצריך למעוך אותו. שאלתי את עצמי האם רק אני זכיתי ליחס כזה או שזו התנהלות שגרתית אצלה".

לאחר שקיבל העתק מתלונתה של אלשיך נגדו, שלה צורף הנוסח המשופץ של הפרוטוקול, סיפר ארגז כי היה "מזועזע. בכלל מאיפה באה המילה 'שיפוץ'? מה בדיוק 'שופץ' כאן? בוא נקרא לילד בשמו - זה זיוף ולא שום דבר אחר. אני קורא את הפרוטוקול שהוגש לוועדת האתיקה על-ידי הנהלת בתי המשפט ורואה שהוכנסו שם משפטים שבכלל לא נאמרו בדיון עצמו. הזוי. לא האמנתי ששופטת בכירה כל-כך מרשה לעצמה לשבת בלשכתה ולזייף פרוטוקול, על מנת לבסס נגדי תלונה. חשבתי שאולי אני נמצא בבית משפט באיראן, שם כותבים את פסק הדין לפני הדיון".

"מלחמה על שמי"

באשר למניעיה של אלשיך, אומר ארגז: "כשחשבתי על זה הגעתי למסקנה שהיא פשוט חושבת שהיא יכולה לעשות כרצונה ולשנות פרוטוקולים עם עצמה בלי לחשוב פעמיים. החומרה המיוחדת היא בכך שהשיפוץ נעשה בכוונה ברורה להחמיר את הטענות כלפיי בעיני ועדת האתיקה בלשכה, כפי שגם הנציב גולדברג קבע בהחלטתו".

בחודשים שמאז הגשת התלונה נגדו ועד החלטתו של הנציב גולדברג, סיפר ארגז שהתקשה לתפקד. "לא הייתי מסוגל להתרכז בעבודה. ישבתי שעות וימים שלמים וחשבתי לעצמי למה זה קרה לי? מה יהיה אם הנציב ייכנע ללחצים ויקבע שאין ממש בתלונה? זו מלחמה על שמי הטוב ועל הרישיון שלי כעו"ד. ואז אני קורא שהשופטת טוענת שהשגנו את הפרוטוקול 'בדרך לא דרך', ואתה פשוט יוצא מדעתך. לקבל פרוטוקול אחרי הדיון במזכירות ביהמ"ש ממזכירת השופטת עם חותמת 'נאמן למקור' זו דרך לא דרך? הייתי אומר שדווקא לשפץ ככה פרוטוקול עם עצמה לבד בלשכה זה 'דרך לא דרך'. על כך נאמר - הפוסל במומו פוסל".

השבוע פורסם ב"גלובס" כי בעקבות הפרשה החליט נשיא בית המשפט העליון, אשר גרוניס, לזמן את השופטת אלשיך לפגישה דחופה עם חזרתה מחופשתה בחו"ל באמצע יולי, וכי בדעתו להציע לה לפרוש מיוזמתה מכהונתה השיפוטית.