דוח קרן המטבע: הבנקים בספרד זקוקים ל-50 מיליארד דולר

מקורות חשפו ב"רויטרס" דוח של קרן המטבע הבינלאומית אודות המערכת הבנקאית בספרד ■ הדוח, שצפוי להתפרסם ביום שני הקרוב, מציג מספרים על מצבם העגום של הבנקים בספרד

דוח של קרן המטבע הבינלאומית על המערכת הבנקאית בספרד מציג נתונים עגומים על מצבם הפיננסי: לפי נתוני הקרן, זקוקים הבנקים במדינה להלוואות בהיקף של לפחות 40 מיליארד אירו (50 מיליארד דולר), כך מסרו הבוקר (ו') מקורות בסקטור הפיננסי ל"רויטרס".

הדוח, שצפוי להתפרסם ביום שני הקרוב, יצביע על סכום של כ-90 מיליארד אירו הנדרש כדי "לנקות" לגמרי את המאזנים בסקטור הבנקאי בספרד.

"המחסור בהון במערכת הבנקאית בספרד עומד על סביב 40 מיליארד אירו, לאחר שלוקחים בחשבון הפסדים צפויים על רקע החזקות לא מוצלחות של הבנקים", אמר אחר המקורות בריאיון ל"רויטרס".

גורמים ממשלתיים בספרד סירבו להגיב על הנתונים המדוברים, בעוד אחד המקורות שדיווח על הנתונים ל"רויטרס" הבהיר כי ייתכן ובקרן המטבע עוד מעבדים את הנתונים, שעשויים להיות שונים מעט בדוח הסופי.

נזכיר כי אמש סוכנות הדירוג פיץ' שהורידה את דירוג האשראי של ספרד ב-2 דרגות, מרמה של A לרמה של BBB, עם תחזית דירוג שלילית. הורדת הדירוג נובעת, כמובן, ממצבה של המערכת הבנקאית המקרטעת במדינה, אשר שקועה בחובות וסובלת ממחנק אשראי. תשואות האג"ח של המדינה ל-10 שנים עלו במהלך השבוע מעל רף ה-6%, והחשש כי המדינה לא תוכל למחזר את חובותיה מתגבר.