"אל תקשיבו לברננקי, אלא לסגניתו - יהיו רכישות אג"ח"

ג'וליה קורונדו, בכירה ב-BNP פריבה: "(בן) ברננקי נאם מול הקונגרס בשבועה, יילן (סגניתו) דיברה בחופשיות מול קבוצת כלכלנים" ■ מדגישה: "צריך לקרוא בין השורות, לדבריה של יילן משקל רב"

המשקיעים המאוכזבים מנאומו של יו"ר הפדרל ריזרב בן ברננקי אמש, בו נמנע מלרמוז על רכישות אג"ח נוספות בארה"ב, צריכים להתמקד בדבריה של סגניתו של ברננקי, ז'נט יילן - אשר סתרה יום קודם לכן את דבריו של יו"ר ה'פד' וציינה כי תוכנית הקלה כמותית נוספת נמצאת על השולחן. כך מנתחת את הלכי הרוח ב'פד' ג'וליה קורונדו, כלכלנית בכירה בבנק הצרפתי BNP פריבה.

לדבריה של קורונדו, על המשקיעים "לקרוא בין השורות" ולזהות את הנסיבות בהן דיברו שתי הדמויות הבכירות ביותר בבנק המרכזי בארה"ב כיום. לדבריה, "ברננקי לא אמר יותר מדי" בקונגרס, ולפיכך היא מעדיפה לתת משקל יתר לדבריה של סגנית יו"ר ה'פד' יילן, שרמזה באופן מובהק על האפשרות לביצוע צעדים מוניטאריים נוספים על ידי הבנק המרכזי.

"חייבים להבין", מסבירה קורונדו בריאיון ל-CNBC, "ברננקי נאם מול הקונגרס בשבועה, בעוד יילן דיברה באופן חופשי עם קבוצה של כלכלנים. היא מוערכת מאד ב'פד', יש לה תחזיות מדויקות, רזומה עשיר והשפעה גדולה על מדיניות ועידת השוק הפתוח של הבנק המרכזי (FOMC) - צריך לתת לאמירות שלה משקל משמעותי".

יילן אמרה במהלך השבוע כי "יש מקום להתאמת מדיניות על ידי ה'פד' בראי המצב הכלכלי", או במילים אחרות: בראי התחזית הכלכלית והסיכונים לכלכלה האמריקנית, תוכנית רכישות אג"ח שלישית (QE3) נמצאת על השולחן.

"זה נכון גם בכל הקשור למניעת טלטלות עתידיות בכלכלה, כיוון שאם הכלכלה תיכנס למעגל הידרדרות שלילי, יהיה קשה מאד לצאת ממנו", אמרה יילן.

מנגד, ברננקי נאם אתמול מול הסנאט ונמנע מלרמוז בדבר האפשרות למהלכי הקלה מוניטארית נוספים. במקום זאת, שטח ברננקי את אמירותיו הקבועות בדבר הצמיחה המתונה בכלכלה והאתגרים הרבים עימם מתמודדת ארה"ב - בדגש על הבעיה בשוק התעסוקה, הניזונה ומזינה לחלופין את הצמיחה האיטית בכלכלה הגדולה בעולם.

"התחזיות של ברננקי ויילן זהות", סיכמה קורונדו את דברי השניים. "שניהם התייחסו לבעיות בשוק התעסוקה, לצמיחה החלשה והשפעה על האבטלה, וכמובן על הסיכונים לכלכלה - אולם חשוב גם לזהות את ההבדלים בין הנאומים, ולהבין את הסיבות להבדלים הללו".