מכבי, שימו לב: בליטא נותנים פטור לקבוצות מהליגה המקומית

ז'לגיריס קובנה וריטאס וילנה יקיימו בעונה הבאה רק מחצית מהמשחקים שלהן בליגה המקומית, מתוך כוונה להקל עליהן במאבקים באירופה

יותר ויותר מדינות כדורסל באירופה מוכנות לוותר לקבוצות המובילות על השתתפות במשחקים מהליגה המקומית, בשל העומס הכבד שנופל עליהן שנובע ממשחק במספר מפעלים אירופיים במקביל. כך למשל בקרואטיה, שם 3 קבוצות ששיחקו העונה בליגה האדריאטית (ציבונה, ק.ק זאגרב צ'דביטה) הצטרפו לליגה המקומית רק אחרי 20 משחקים. בסרביה הצטרפו 4 קבוצות (ביניהן פרטיזן בלגרד) לליגה אחרי 26 משחקים, לקראת סוף חודש מארס. בסלובניה 2 קבוצות הצטרפו לליגה העונה אחרי 18 משחקים.

האחרונה שמצטרפת למעגל הזה היא ליטא, שם החליט איגוד הכדורסל המקומי לאפשר לשתי הקבוצות הבכירות, ז'לגיריס קובנה וריטאס וילנה - לקיים רק מחצית מהמשחקים שלהן בליגה המקומית.

על-פי התוכנית שאושרה, ז'לגיריס וריטאס יקיימו רק את משחקי החוץ שלהן בליגה, על מנת לאפשר לקהל ליהנות מהביקור של שתי הגדולות באולמות השונים. משחקי הבית היחידים שהן יקיימו יהיו המשחקים ביניהן. ז'לגיריס וריטאס התחלקו ביניהם ב-19 האליפויות האחרונות (14 ז'לגיריס, 5 ריטאס).

ההחלטה של הליטאים מזכירה במקצת את המאבק בכדורסל הישראלי, והניסיון של מכבי ת"א לקבל ממינהלת הליגה הקלות בנפח הפעילות בדמות השתתפות בפלייאוף בלבד. גם בליטא הפעילו ריטאס וז'לגיריס לחץ גדול על ראשי הכדורסל המקומי, בניסיון לקבל הנחה בכמות הפעילות המקומית.

ההסכמה של הליטאים נובעת בין היתר מההחלטה של היורוליג להעלות את כמות המשחקים בשלב המשחקים הראשון ל-16, בהשוואה ל-10 בעונה שעברה שעברה, מה שיגרום ללחץ גדול מאוד על הקבוצות המשתתפות במספר מפעלים.

ז'לגיריס וריטאס לקחו העונה חלק בארבעה מפעלים במקביל - יורוליג/יורוקאפ, ליגה מקומית, ליגת ה-VTB והליגה הבלטית. בעונה הקרובה הן צפויות לשחק בכ-80 משחקים במהלך העונה.