עוד לקוח במועדון ה-50 מיליון דולר פלוס

רפאל נדאל רשם זכייה שביעית ברולאן גארוס ושבר את השיא האגדי של ביורן בורג; הפך לטניסאי השני בהיסטוריה שמכניס 50 מיליון דולר מפרסים כספיים בטורנירים

רפאל נדאל נכנס היום (ב') לספרי ההיסטוריה כטניסאי שהניף הכי הרבה פעמים את גביע הרולאן גארוס, אחרי שניצח בגמר את יריבו הגדול נובאק דיוקוביץ' 1-3 (4-6, 3-6, 6-2, 5-7). בכך הוא שבר את שיאו של ביורן בורג שרשם שש זכיות בפריז בין השנים 1974 ל-1981.

מעבר לכך, נדאל שהבטיח לעצמו צ'ק של 1.6 מיליון דולר עבור הזכייה בטורניר, הפך לטניסאי השני בהיסטוריה שנכנס למועדון ה-"50 מיליון דולר", טניסאים שזכו ב-50 מיליון דולר בקריירה מפרסים כספיים בטורנירים. הוא מדורג שני אחרי רוג'ר פדרר, שמוביל את רשימת הפרסים הכספיים עם 71 מיליון דולר.

עד כמה הפך סבב הגברים למועדון סגור בהשוואה לסבב הנשים, אפשר ללמוד מהנתון הבא: אצל הגברים השלישייה המובילה פדרר-נדאל-דיוקוביץ' ממשיכה לגזור את רוב הכספים שמחולקים בסבב - בכל פעם שעלה לשחק, הכניס נובאק דיוקוביץ' בממוצע 59.9 אלף דולר, קצת לפני רוג'ר פדרר שלוקח בממוצע 57 אלף דולר למשחק; אלוף הרולאן גארוס רפאל נדאל הכניס כ-54 אלף דולר בכל משחק בממוצע.

הכנסה פר-משחק בטניס
 הכנסה פר-משחק בטניס

כהשוואה, סרינה וויליאמס מחזיקה בממוצע הגבוה ביותר של רווחים-פר משחק בנשים: בכל פעם שעלתה לשחק במהלך הקריירה היא הכניסה בממוצע 44 אלף דולר. מריה שראפובה, שניצחה אתמול בגמר הנשים ברולאן גארוס, מדורגת במקום השני בין הנשים בקטגוריה הכנסות-פר משחק, עם ממוצע של 35 אלף דולר בממוצע למשחק.

ב-5 השנים האחרונות זכו 12 נשים בתארי גראנד סלאם, לעומת 4 גברים בלבד באותה תקופת זמן.