מוצר ישראלי יאפשר לצפות בשידור טלוויזיה חי באייפון ובאייפד

הסטארט-אפ הישראלי סיאנו השיק היום ממיר דיגיטלי, ששמו כרמל, אשר מאפשר לצפות בשידורי הטלוויזיה של עידן פלוס (ערוץ 1, 2 ו-10) באייפון ובאייפד

הסטארט-אפ הישראלי סיאנו השיק היום ממיר דיגיטלי, ששמו כרמל, אשר מאפשר לצפות בשידורי הטלוויזיה של עידן פלוס (ערוץ 1, 2 ו-10) על-גבי מכשירי אייפון ואייפד של אפל. המכשיר יוצע בימים הקרובים ללקוחות פרטנר. סיאנו היא חברה שמפתחת שבבים לטלוויזיה הדיגיטלית, טכנולוגיה שהופכת את הסמארטפון והטאבלט למקלט טלוויזיה, שפועל ללא צורך בחיבור לרשת הסלולרית.

"כל אזרח בישראל משלם אגרת טלוויזיה ורדיו", אומר אלון עירוני, מנכ"ל ומייסד סיאנו, "מן הראוי שניתן יהיה לצפות גם בטלוויזיה איכותית בחינם, בכל מקום בבית, בחוף הים, באוטובוס, בבית הקפה השכונתי ובגן הציבורי".

בנוסף לצפייה בשידורי טלוויזיה, המכשיר מאפשר גם הקלטה לצורך צפייה מאוחרת בשידור חי, למשל, במקרה שבו נכנסת שיחה בזמן צפייה בתוכנית חדשות. בנוסף, האפליקציה של המוצר מציגה לוח שידורים להמשך השבוע. בחודשי הקיץ צפויה סיאנו להשיק גרסה של המכשיר שתתאים למכשירי אנדרואיד מבית גוגל.

"סיאנו היא דוגמא לאופן שבו הטכנולוגיה יכולה ליצור הזדמנות חברתית, שמאפשרת לאזרחי ישראל נגישות פשוטה לצפייה בערוצי הטלוויזיה השונים בכל מקום ובכל זמן - ללא כל התחייבות כספית לחברות הכבלים והלוויין", אומר אראל מרגלית, יו"ר סיאנו ויו"ר JVP שמשקיעה בחברה. "אני מקווה שהשקת המוצר החדש בישראל, תגביר את התחרות בין הגופים המשדרים כיום, מהלך ממנו ייצאו נשכרים אזרחי ישראל כולם".

המכשיר יעלה ללקוחות אורנג' 325 שקל. לאחר תקופה מסוימת יוצע המוצר גם ללקוחות של המפעילות הסלולר המתחרות.

בחודש ינואר הציגה סיאנו פתרון אחר לעולם הטלוויזיה הדיגיטלית - RallyTV. מדובר בטכנולוגיה שמאפשרת צפייה בשידורי טלוויזיה על-גבי טאבלטים וסמארטפונים, בזמן נסיעה בתחבורה ציבורית, כמו רכבת, אוטובוס או מונית.

שידורי טלוויזיה לא עוברים דרך הרשת הסלולרית, מה שחוסך עלויות אצל המשתמש הסופי. הצפייה מתבצעת במכשיר האישי של המשתמש והיא גם לא דורשת התקנה של תוכנה או חומרה מיוחדת באותו גאדג'ט. מה שכן נדרש הוא התקנה של המערכת בכלי התחבורה.