סולטן מכר 4% מאולטרה שייפ בפרמיה על השוק

צחי סולטן מכר בחצי מהחזקותיו בחברה ■ לא ידועה עדיין זהות הרוכש את המניות, אך ככל הנראה מדובר באחד הצדדים הופעל להשתלט על החברה

צחי סולטן מכר 4% מאולטרה שייפ , כמחצית מאחזקתו בחברה, דרך מתווך, בפרמיה על מחיר השוק. כך נודע ל"גלובס".

לא ידועה עדיין זהות הרוכש את המניות, אך ככל הנראה מדובר באחד הצדדים הופעל להשתלט על החברה - קבוצת מטרת מיזוג, אפסווינג ואסיה פיתוח בהובלת ירון ייני מצד אחד ומאיר גורביץ' מבעלי ארזים מן הצד השני.

בעקבות מכירת פעילות אולטרה שייפ לסינרון בסוף 2011, הפכה החברה לשלד עשיר במזומנים. נכון לסוף הרבעון הראשון של השנה היו בקופת החברה 12.6 מיליון דולר (כ-49 מיליון שקל). העסקה בוצעה לפי שווי חברה של 44 מיליון שקל, וכיום נסחרת אולטרה שייפ לפי 50.7 מיליון שקל.

מיד עם מכירת הפעילות החל מאבק השליטה בחברה, כשקבוצת מטרת מיזוג ואפסווינג רכשה כ-19% מהמניות ואילו יוסף גורביץ' השקיע בחברה 4 מיליון דולר תמורת 25% ממנה, כלומר לפי שווי של כ-43.4 מיליון שקל לפני הכסף.

כיוון ששני האירועים התרחשו במקביל, וההשקעה בוצעה ללא אישור האסיפה הכללית וללא ידיעת קבוצת ייני, בית המשפט עיכב את גורביץ' מרכישת המניות עד שתוברר הסוגיה, וכעת היא מתבררת.

לאחרונה הוגשה לבעלי המניות מן הציבור בחברה הצעת רכש, הפעם של מאיר גורביץ' עצמו, לרכישת 26.4% מהמניות לפי מחיר של 1.2 אגורות למניה - מחיר המניה במסחר היום. מועד הקיבול האחרון של הצעת הרכש הוא ב-14 ליוני.