מניה ספקולטיבית: חברת החזקות שעשויה לזנק ב-40%

לנדאו, אנליסט תקשורת וטכנולוגיה במיטב, צופה למעברות שווי של 45 שקל למניה ■ "בשקלול החברות הבנות, בניכוי מס רווחי הון תיאורטי על מטרנה ובהוספת יתרת מזומן של 43 מיליון שקל"

בבית ההשקעות מיטב סבורים כי מניית מעברות , חברת החזקות הפועלת באמצעות חברות בנות בתחומי המזון ותוספי המזון, עשויה לזנק בכ-40%.

"בשקלול הערכת שווי שמרנית של חברות הבנות ביופט, טבע אלטמן ואנליט, בניכוי מס רווחי הון תיאורטי על מטרנה ובהוספה של יתרת מזומן של 43 מיליון שקל, אנו מגיעים לשווי חברה של 438 מיליון שקל ולשווי מניה של 45 שקל למעברות", מעריך יונתן לנדאו, אנליסט תקשורת וטכנולוגיה במיטב. "הערכת שווי שמרנית זו מגלמת דיסקאונט של 40% ביחס למחיר מניית מעברות בשוק".

במיטב שמים דגש על ההחזקה העיקרית של מעברות - חברת מטרנה (מעברות מחזיקה בכ-49% ממניות החברה, המובילה את שוק תחליפי המזון לתינוקות (תמ"ל) עם נתח של כ-60% מהשוק. בכ-51% המניות הנותרות של מטרנה מחזיקה אסם נסטלה, בעסקתה במסגרתה קיבלה מעברות אופציית PUT על יתרת ההחזקות בחברה.

המשמעות: "מעברות יכולה לחייב את אסם נסטלה לרכוש ממנה את החלק הנותר ממטרנה לפי מכפיל של 16 על הרווח הנקי, לאחר מס של מטרנה ובתוספת של מספר התאמות לצורך חישוב שווי האופציה", מסביר לנדאו. האופציה המדוברת, נציין, ניתנת למימוש החל מה-1 בינואר ועד ל-15 בפברואר בכל שנה החל מ-2014, על בסיס הרווח הנקי של השנה לפני.

עוד מציין לנדאו כי הרווח הנקי של מטרנה ב-2011 הסתכם בכ-53 מיליון שקל, "כך שאופציית ה-PUT גם ללא ההתאמות מגלמת לחלקה של מעברות במטרנה שווי רצפה של 416 מיליון שקל". לנדאו מבהיר כי "השווי הינו שמרני היות ואינו לוקח בחשבון את ההתאמות הנדרשות לרווח הנקי במסגרת ההסכם עם אסם נסטלה".

עוד מציינים במיטב החזקות נוספות של מעברות, ביניהן חברות הבת טבע אלטמן ואנליט, וכן את חברת ביופט, הפועלת בתחום שיווק ומכירה של מזון לחיות בישראל ובטורקיה. "ישנה גם פעילות מזון אורגני אשר רוכזה עד לאחרונה בחברת הבת אדמה, וכעת חלק מהפעילות הזו ממוזגת לחברת הבת טבע אלטמן, כאשר החיסכון בעלויות צפוי להביא את פעילות המזון האורגני לידי איזון תפעולי בשנת 2012 ואילך", כותב לנדאו.

באשר לסיכון הנשקף מחברת טבע בתחום תחליפי המזון לתינוקות, מציינים במיטב: "אנו לא רואים את הכניסה המתוקשרת של טבע לשוק התמ"ל כאיום אסטרטגי מהותי על עסקי החברה, בשל הרקורד הלא מוצלח של טבע בפעילות אל מול רשתות קמעונאיות לאורך השנים ובשל חוק דנון שצפוי לשנות את שיטת המכרזים הנוכחית בין בתי החולים לבין חברות התמ"ל, המבוססת על תשלום כספי לבתי החולים. ביטול שיטת המכרזים הנוכחית יקשה מאוד את הכניסה של טבע לבתי החולים כספק תמ"ל".