אפל משדרגת את מערכת ההפעלה לאייפון ולאייפד לגרסה 6

מערכת ההפעלה כוללת שירות ניווט חדש, מפות מבית אפל במקום גוגל, חיבור עם פייסבוק, שיחות וידיאו ברשת הסלולר ולא רק ב-WiFi וגם הטעמת כפתור Siri ברכבים חדשים

אפל הציגה היום בערב (ב') בכנס המפתחים שלה את השדרוג הבא שלה למערכת לאייפון ולאייפד - iOS בגרסה 6. מערכת ההפעלה מציעה לא פחות מ-200 פיצ'רים חדשים. iOS 6 תגיע כבר בסתיו כעדכון חינם לבעלי אייפון החל מגרסה 3GS ובאייפדים מגרסה 2. תאריך ההשקה של iOS גם מלמד שאפל ככל הנראה, מתכננת להשיק את האייפון 5 באותו זמן.

במצגת המקדימה של הכנס, אפל חשפה מספר נתונים יבשים לגבי האפליקציות ומפתחיהם. כך למשל, עד כה הורדות האפליקציות מהאפסטור הסתכמו ביותר מ-30 מיליארד, ואפל שילמה למפתחי האפליקציות יותר מ-5 מיליארד דולר. ענקית התוכנה טענה גם כי קיימים יותר מ-40 מיליון חשבונות משתמשים באפסטור.

לאחר מכן, אפל חשפה את הגרסה החדשה של המקבוק-אייר, שתכלול בין היתר זיכרון פלש של 512 ג'יגה-בייט ותצוגת רטינה ברזולוציה של 1800*2800. מחיר של הגרסה הזולה ביותר יעלה בארה"ב 999 דולר.

בנוסף, החברה חשפה גם גירסה נוספת של המקבוק-אייר פרו הכולל זיכרון ראם של עד 16 ג'יגה-בייט, USB 3 וזיכרון פלש של עד 728 ג'יגה-בייט. זמן הסוללה שופר ומגיע ל-7 שעות ומחירו של המקבוק-אייר פרו יתחיל ב-2,199 דולר בארה"ב ויוצע למכירה החל ממחר.

אפל הציגה את שירות המפות החדש שלה, שיחליף את זה המספקת גוגל היום לכל המכשירים הניידים של אפל. הבשורה האמיתית הוא שירות ניווט קולי בדומה לווייז או iGO. השירות כולל מידע על עומסי תנועה המגיע ישירות ממשתמשי האייפון בזמן אמת (ללא צורך בדיווח אקטיבי שלהם וכמידע אנונימי). הפעלת הניווט יכולה להתבצע גם בצורה קולית בעזרת Siri. למשל, אפשר לשאול את Siri איפה יש תחנת דלק או מתי מגיעים ליעד.

בשביל שיהיה קל להפעיל את Siri בזמן נהיגה, אפל משתפת פעולה עם יצרניות רכב להטעמת כפתור מיוחד שישב על ההגה לצד כפתורי הפעלת נגן המוזיקה של המכונית אצל יצרניות, כמו: BMW, ג'נרל מוטורוס, מרצדס, טיוטה, קרייזלר והונדה.

Siri תכלול חיבור עם אתר yelp בארה"ב להזמנת מקומות במסעדות, כאשר בנוסף ניתן יהיה לקבל פרטים על סרטים המציגים בבתי הקולנוע. כמו כן, Siri תאפשר הפעלת אפליקציות בדיבור. בשורה נוספת עם Siri, שלא רק משתמשי האייפון 4S ישתמשו בה, אלא גם בעלי האייפד החדש.

פייסבוק בפנים

אפל תטמיע את פייסבוק במערכת ההפעלה שלה. בדומה לחיבור הקיים היום עם טוויטר, המשתמש יצטרך להכניס רק פעם אחת את נתוני הכניסה האישיים לפייסבוק לשימוש בכל התכונות במכשיר. למשל, פרסום תמונות ישירות מהגלריה, פרסום לינקים מהדפדפן או לחלוק מקומות משירות המפות. בנוסף, אפשר יהיה לעשות לייק לאפליקציות בפייסבוק.

הודעות מהירות

בדומה למכשירי אנדרואיד, אפל הוסיפה אופציה לשליחת הודעת סמס, כאשר נכנסת שיחה. הפיצ'ר הזה גם כולל הודעות מוכנות מראש. בניגוד לאנדרואיד, יש כאן אופציה המזכירה להתקשר לאדם, ברגע שהוא עוזב את המקום בו הוא נמצא, מגיע הביתה, לעבודה או בזמן מוגדר.

מצב אחר הוא "לא להפריע" - כל ההודעות לאייפון יגיעו למכשיר, אבל המסך לא ידלק והם לא ישמעו צלצול. המצב הזה כולל גם שיחות טלפון, כאשר אפשר לקבוע שרק לחלק מהאנשים הטלפון ישמיע צלצול או אם אדם מסויים מתקשר כמה פעמים, אז הצלצול מופעל.

שירות שיחות הווידיאו - Face Time פעל עד היום רק ברשתות אינטרנט אלחוטיות, מה שהגביל מאוד את המשתמשים לנהל שיחות בחינם. ב-iOS 6השירות פועל גם על רשתות סלולר, מה שבוודאי יהפוך אותו ליותר פופולארי.

מהירים מגוגל

אפל לא זנחה את ההשוואה לאנדרואיד ואת האיטיות של גוגל והיצרניות המוכרות את הטלפונים שלה בשדרוג לגרסאות חדשות יותר של מערכת ההפעלה. 80% ממשתמשי אפל עם מוצרי iOS שדרגו לגרסה 5 בעוד שרק 7% ממשתמשי אנדרואיד שדרגו לגרסה 4.0. הסיבה להשוואה, שגם אפל וגם גוגל הוציאו את עדכון מערכת ההפעלה שלהם באותו זמן. ראוי לציין, שבעוד ש-iOS ניתנת לעדכון פשוט למכשירי אפל, באנדרואיד מדובר בתהליך הטמעה ארוך מאוד, שלא תלוי במשתמשים אלא ביצרני הטלפונים, שלא תמיד ממהרים לעשות אותו.

אפל גם הודיעה שיש לה כבר 650 אלף אפליקציות באפ סטור, מתוכם 250 אלף לאייפד.