פסגות רוכש את השליטה בסוכנות הביטוח פרופיט

בית ההשקעות פסגות משקיע כ-12 מיליון שקל בביסוס זרוע הסוכנויות שבבעלותו ■ פסגות מגדיל אחזקותיו בסוכנות - מ-25% ל-51% - לפי שווי חברה של כ-45 מיליון שקל

בית ההשקעות פסגות, בניהול חגי בדש, משקיע כ-12 מיליון שקל בביסוס זרוע הסוכנויות שבבעלותו, ורוכש את השליטה בסוכנות פרופיט, שאליה נכנס כבעל מניות מיעוט לפני יותר מ-3 שנים. כך נודע ל"גלובס". בית ההשקעות מימש את האופציה להגדלת אחזקותיו בסוכנות - מ-25% ל-51% - לפי שווי חברה של כ-45 מיליון שקל.

את פרופיט - הפועלת בתחומי הפנסיה, ביטוח החיים והפיננסים - ייסדו אסף בנאי ושלומי אלברג, שאף מנהלים אותה. רכישת רבע ממניות הסוכנות הייתה ההשקעה הראשונה שעשה פסגות בסוכנויות ביטוח, ואליה הצטרפו לאחר מכן רכישות באופטיביט (25.5%, ישירות ובעקיפין); עמיתים, בני שריד ונפא (25% מכל אחת מהשלוש); והיימן ודוידוף הסדרים פנסיוניים (50% בכל אחת מהשתיים האחרונות). הרכישות כוללות אופציות לרכישת שליטה ולרכישת מלוא המניות בהמשך הדרך.

השקעה ניכרת בסוכנויות הביטוח

על פי הערכות, פסגות השקיע מ-2009 ועד היום כ-85 מיליון שקל בשבע סוכנויות הביטוח שבהן רכש מניות. מדובר בהשקעה ניכרת, שאמנם יצרה לבית ההשקעות זרוע סוכנויות שנשמעת לו (אם כי מוכרת מוצרי ביטוח ופנסיה רבים של מתחרים מענף הביטוח), אך עדיין רחוקה משמעותית מהזרועות המקבילות של מגדל, הפניקס וכלל ביטוח. בד בבד עם ההשקעה בסוכנויות הביטוח, בפסגות מנסים זה זמן להיכנס לתחום הביטוח גם באמצעות רכישת חברת ביטוח או תיק ביטוח חיים קיים, או הקמת חברת ביטוח. את הקמת זרוע הסוכנויות בבעלות פסגות מוביל עופר אלעד.

פסגות הוא בית ההשקעות הגדול בשוק, ובין היתר הוא גם הגדול ביותר בפעילויות של קופות גמל - המהוות חלק משוק החיסכון לטווח ארוך לצד הפנסיה וביטוחי החיים. ואולם בה בעת ששוק הגמל אינו צומח, הרי ששווקי הפנסיה והביטוח צומחים אך נמצאים בשליטת קבוצות הביטוח.

כך, בית ההשקעות פסגות מתחרה בקבוצות הביטוח בשווקים שבהם יש לו חיסרון, שנובע, בין היתר, מכך שחברות הביטוח מחזיקות בסוכנויות ביטוח רבות ובעלות קשרים ותיקים ומבוססים בהרבה עם סוכני הביטוח.

האחזקות של פסגות
 האחזקות של פסגות