בזק תציע לפרטנר ולסלקום לשלם 15 שקל לחודש למנוי טלוויזיה

החברה הציעה להפחית את התשלום שישלמו המפעילים שרוצים להעביר טלוויזיה על גבי הרשת שלה

בזק העלתה יוזמה חדשה לפתרון הוויכוח סביב התשלומים שמשלמים המפעילים בעבור השימוש ברשת שלה. ל"גלובס" נודע כי החברה הציעה להפחית את התשלום שישלמו המפעילים שרוצים להעביר טלוויזיה על גבי הרשת של בזק - ל-15 שקל לחודש למנוי. כך עולה מהמגעים המתנהלים באחרונה בין בזק למשרד התקשורת והמפעילים בסוגיית תמחור השימוש הקרוי "הסכם הגיגות" (גיגה - אלף מגה).

הצעד של בזק נועד להקדים תרופה לבדיקה שעורך משרד התקשורת בנוגע למחירי השימוש בתשתיות של בזק והוט, בעקבות דרישת פרטנר וסלקום. חברות אלה טוענות כי המחיר גבוה מדי ואינו מאפשר להן להיכנס לתחום הטלוויזיה.

השתיים הציגו בפני המשרד נתונים, שלפיהם כדי שיוכלו להציע טלוויזיה בפחות מ-100 שקל לחודש, חייב המשרד להורות לבזק ולהוט להפחית את מחירי השימוש בתשתיות שלהן. עוד הן טענו כי על-פי ההסכמים כיום, התשלום שהן משלמות הינו 100 שקל לגיגה לחודש - מה שהופך את המיזם ללא כדאי בעליל.

הסכם היסטורי

הסכם הגיגות הוא הסכם היסטורי, שלפיו המפעילים הפועלים על גבי רשתות בזק והוט משלמים בעבור איסוף התנועה והעברתה אליהם. הואיל והיקפי התנועה נמצאים במגמת גידול קבועה, התשלום שמשלמים המפעילים רק הולך וגדל. כתוצאה מכניסתן לתחום הטלוויזיה על גבי האינטרנט, המפעילים צופים כי הבעיה תחריף, ובעצם, התשלום הגדל והולך יהפוך את המיזמים הטלוויזיוניים ללא כדאיים.

זאת, מפני שטלוויזיה על גבי האינטרנט תחייב קצב של לפחות 5 מגה ביט בשנייה לטובת טלוויזיה אחת באיכות HD, והיות ובבתים רבים מצויים 3-4 מקלטי טלוויזיה, הקצב שיידרש לטובת השירות יהיה גבוה מאוד, וכך גם התשלום שיצטרכו לשלם לבזק ולהוט.

מאידך גיסא, נציין כי הצעד של בזק בא לעודד כניסת טלוויזיה על גבי האינטרנט, משום שהיא תרוויח מהגדלת המהירויות והשדרוגים בקצב, כך שבעבורה מדובר במהלך אסטרטגי שמעודד תוספת שחקנים, ויגדיל את הכנסותיה.

עוד נודע כי בזק טענה באחת השיחות עם אחד המפעילים כי המחיר של 15 שקלים נגזר, בין היתר, מהמחיר שמשלמת חברת הלוויין yes ללוויין "עמוס" בעבור העברת השידורים שלה, לפי מנוי. על-פי מקורות, בזק תתחשבן עם מפעילי הטלוויזיה החדשים שישלמו בנפרד בעבור השימוש - ללא קשר להסכם הגיגות הכולל.

בזק סירבה להגיב.