קרן המטבע דורשת: דחייה בהלאמת בנקים בספרד

תוכניות להוצאת מכרזים בספרד לבנקים אשר מיועדים להלאמה עלולות להידחות לאור המלצות מקרן המטבע הבינלאומית, בכל הקשור לאופן רכישת הבנקים מצד גוף שלישי

תוכניות להוצאת מכרזים בספרד לבנקים אשר מיועדים להלאמה עלולות להידחות לאור המלצות מקרן המטבע הבינלאומית, בכל הקשור לאופן רכישת הבנקים במדינה מצד גוף שלישי - כך מדווח היום (ג') האתר הפיננסי מרקטווץ'.

לטענת קרן המטבע, יש לבחון מחדש את תקנות החילוץ של מוסדות פיננסים בספרד כפי שהם קבועות כיום. כיום, קרן ייעודית בנושא הקיימת בספרד בשם ה-FGD (אותה מממנים הבנקים עצמם במדינה) צפויה לספוג כ-80% מהפסדי המוסדות שיחולצו, בעוד מימון של רוכש חיצוני יממן את 20% הנותרים.

לפי מרקטווץ', בקרן המטבע מאמינים כי יש להתאים את שיעור ההשתתפות בחילוץ הבנקים ולהגדיל את הנטל על הרוכש. זאת, כדי לעודד את טיפולו של הגוף הרוכש בכנסים עליהם יבצע "מחיקות" באופן הדוק יותר.

המערכת הבנקאית בספרד סובלת מחובות של יותר מ-800 מיליון אירו. ברקע, אישר בסוף השבוע האיחוד האירופי לממשלת ספרד חבילת סיוע לבנקים במדינה, בהיקף של 100 מיליארד אירו. למדינה חוב לאומי של 2 טריליון אירו ויחס חוב-תוצר של כמעט כ-70%.