היום: פורום מפעילים ראשון לקידום השוק הסיטונאי

בראש פורום המפעילים עומד סמנכ"ל הנדסה ורישוי במשרד, חיים גרון ■ בפגישה שנערכת כעת משתתפים נציגי כל המפעילים מתחום הרגולציה וההנדסה

פורום מפעילים ראשון מתכנס היום במשרד התקשורת בנושא הקמתו של השוק הסיטונאי החדש. במפגש משתתפים נציגי כל המפעילים תחת חסותו של משרד התקשורת במטרה להגיע להבנות לגבי המודלים שיאפשרו הקמתו של שוק סיטונאי - בהיבט ההנדסי בעיקר. לאחר שהמודלים ההנדסיים יעובדו הרציונל הוא שהמו"מ הכלכלי ייהפך ליותר פשוט.

בראש פורום המפעילים עומד סמנכ"ל הנדסה ורישוי במשרד, חיים גרון. בפגישה שנערכת כעת משתתפים נציגי כל המפעילים מתחום הרגולציה וההנדסה.

הפורום הוקם על רקע מדיניותו של שר התקשורת משה כחלון שקובעת שיש להקים שוק סיטונאי חדש שבו חברות התשתיות ימכרו את השימוש בתשתיות שלהם לטובת המתחרים, ובתמורה יבוטלו ההפרדות המבניות בהוט ובזק ויבוטל הפיקוח על תעריפי בזק.

בעקבות זאת הוחלט להקים את הפורום כדי שבעלי התשתיות והמפעילים המתחרים בעיקר פרטנר וסלקום, יתחילו לדבר ביניהם וכך יונע תהליך שבסופו של דבר יקדם את הקמתו של השוק החדש. לצד ההנדסי ולצורה שבה יתחברו המפעילים לחברות התשתיות יש משמעויות כלכליות.המשרד מעוניין שלא להיכנס לצד הכלכלי של ההסדרים בין חברות התשתית והמפעילים השונים והוא מעדיף שיסכמו את כל פרטי שיתוף הפעולה ביניהם.

יחד עם זאת במקרה שלא מגיעים להסכמים המשמעות היא שהמשרד יידרש להתערב במחירים ולכן הוא ממשיך ועושה עבודת תמחור נפרדת בנושא שתהווה אינדיקציה עבורו לדעת האם המחירים שדורשות הוט ובזק הם המחירים המתאימים.