"בגלל הרגולציה - צפו לעלייה במחירים בשוק הפנסיה"

רמי דיין, משנה למנכ"ל כלל, החטיבה לחיסכון ארוך טווח, אמר הדברים בוועידת ECONOMIX.IL לחיזוק המגזר העסקי בישראל ■ אורי אלדובי: "עלויות גבוהות ורגולציה חסמו את ההכנסות"

"עלויות גבוהות ורגולציה חסמו את ההכנסות והובילו לעלייה משמעותית בהוצאות, ובסופו של דבר הלקוח מקבל פחות", כך פתח את דבריו היום (ג') אורי אלדובי, מנכ"ל משותף קבוצת הלמן אלדובי ויו"ר איגוד תעשיות מחפשי הנפט והגז בלשכת המסחר תל אביב והמרכז, בכנס ECONOMIX.IL לחיזוק המגזר העסקי בישראל.

אלדובי השתתף בפאנל "השפעותיה השונות של הרגולציה על החיסכון הפנסיוני", בהשתתפותם של רמי דיין, משנה למנכ"ל כלל, החטיבה לחיסכון ארוך טווח; חנה פרי-זן, משנה למנכ"ל, ממונה על חטיבת נכסי לקוחות בבנק הפועלים; מנחם קלי, יו"ר דירקטוריון קבוצת קלי. את הפאנל הנחה רון שטיין, כתב ביטוח ושוק ההון ב"גלובס".

הוועידה נערכת היום בשיתוף לשכת המסחר ת"א והמרכז ו"גלובס", במלון דן פנורמה ת"א.

באשר להשפעת הרגולציה על השוק הפנסיוני, אמר דיין: "הגופים הגדולים הם אלה שיישארו במערכת, הלקוחות הם שייפגעו יקבלו מוצרים טובים אבל אין ספק שהעלויות הנוספות שהרגולציה יוצרת יגולגלו אל הצרכן. המחירים יעשו תיקון כלפי מעלה בסופו של דבר, והצרכן יספוג את זה".

"עסקנו בעיקר במחיר, והיום זה המרכז", אמר קלי. "לדעתי זה מאוד שגוי, וצריך להתחיל שיח חדש שיעסוק בערך. שיהיו צרכני מחיר וצרכני ערך, כאלה שמוכנים לשלם קצת יותר. העלויות הגבוהות באות לידי ביטוי בשירות גרוע". גם אלדובי הצטרף לדבריו, והוסיף כי "גם בגמל וגם בפנסיה רואים ירידת מחירים גדולה. הלקוח הקטן לא יקבל שירות וייעוץ".

"צריך להבין את ההבדל בין יועץ למשווק", הבהירה פרי-זן. "יועצים נמצאים במחלקות הבנקאות אבל ייעוץ פנסיוני זאת אחת ההחלטות החשובות ביותר, והוא פחות נגיש לציבור. כל התהליך התפעולי אחרי הייעוץ הוא מסובך, המסלקה צריכה לתת שירותי ייעוץ וזה לא קורה היום".

עוד הוסיף דיין כי בגלל עלויות השירות הגבוהות, "יהיו לקוחות שלא יהיה להם מקום והם לא יקבלו שירות מהמערכות". דיין הסביר כי "יהיה מצב שבו יהיו לקוחות שכולם ירצו בהם, ויהיו לקוחות שגם אם הם ינסו לקבל הם יקבלו מחיר מקסימום, וייאלצו לספוג עליהם הפסדים. העלות לא מסתיימת במכירה, התחזוקה השוטפת גוזלת לא מעט תשומות. בטווח הארוך נתקשה למצוא פתרון פנסיוני".