הוקפאה ההתערבות בשימוש בתשתיות בזק והוט

מנכ"ל המשרד עדן בר טל הודיע למפעילים - לכו למו"מ וסכמו ביניכם זה יהיה טוב יותר לכולם מאשר התערבות שלנו

משרד התקשורת לא יתערב כרגע במחירים שמשלמות פרטנר וסלקום על השימוש בתשתיות בזק והוט (הסכם הגיגות), ובסוף השבוע הודיע מנכ"ל משרד התקשורת עדן בר טל, שעל כל הצדדים להיכנס למו"מ ולנסות לסכם בעצמם את הנושא. בר טל הודיע לפרטנר וסלקום שהם לא יכולים לסמוך על כך שהמשרד יפחית את המחיר לאפס, ומצד שני הודיע לבזק ולהוט שהמחיר גם לא יישאר ברמתו היום, והן יידרשו להפחיתו.

יחד עם זאת לא ניתן להסיק מהאמירה של בר טל שהמשרד מתכוון לבטל את השימוע בנושא, וככל הנראה הוא מעוניין לדחוק במפעילים להגיע לסיכום ביניהם, ורק אם הדברים לא יסתדרו הוא יפרסם את השימוע. גורם בכיר במשרד התקשורת אמר שהפנייה למפעילים מבוססת על התפיסה שהצדדים יודעים יותר טוב מה נכון בשבילם, והדרך הנכונה ביותר היא לאפשר להם להגיע לסיכומים הטובים ביותר עבורם.

לדבריו, המשרד מכיר בכך שהמחיר שמשלמות פרטנר וסלקום מהווה היום מכשלה בפני מיזמי הטלוויזיה החדשים של שתיהן, ולפיכך מחירי השימוש לא יכולים להישאר ברמתם, כיוון שאז הם יסכנו את הרחבת התחרות בשוק והכיוון שעליו הוחלט של הקמת ארבע קבוצות תקשורת גדולות.

מצד שני, נגזר מהאמירה הזו שהמשרד לא מקבל את הדרישה של פרטנר וסלקום לבטל את התשלום לחלוטין ונראה שהוא סבור שהן חייבות לשלם סכום כלשהו עבור השירות שמספקות בזק והוט.

אתמול נחשף ב"גלובס" שבזק הודיעה למפעילים על יוזמה להפחתה במחירי השימוש ללקוחות טלוויזיה ל - 15 שקלים למנוי (שימוש בתשתית). מתגובות ראשוניות עולה שפרטנר וסלקום לא ימהרו לענות להצעה ואילו הוט תעקוב אחר ההצעה של בזק ותלמד אותה.