יחימוביץ': "יובל שטייניץ הסגיר את פרצופה האמיתי של הממשלה - רואים במוחים מטרד ותו לא"

סערה בעקבות ההתבטאות של שר האוצר יובל שטייניץ הבוקר נגד המחאה החברתית בכנס אקונומיקס ■ איציק שמולי: "האמירה של שר האוצר אטומה ומתנשאת" ■ יחימוביץ': "הקריאה של שטייניץ מייצרת דה לגיטימציה למחאה"

סערה בעקבות ההתבטאות של שר האוצר יובל שטייניץ הבוקר (ג') נגד המחאה החברתית. שטייניץ, שאמר שלא צריך לחשוש לעמוד לצד המגזר העסקי גם במחיר של ביקורת נגד המחאה החברתית, סופג מבול של ביקורות נגד מובילי המחאה - וגם מצד יו"ר האופוזיציה ח"כ שלי יחימוביץ'. שטייניץ אמר את הדברים בכנס אקונומיקס של "גלובס" ולשכת המסחר ת"א והמרכז. (לסיפור המלא)

"קריאה זו מסגירה את פרצופה האמיתי של הממשלה, אשר מצד אחד מנסה להצר את צעדיהם של המבקשים למחות ומצד שני מייצרת באופן פעיל דה לגיטימציה לקריאה הכנה ורחבת ההיקף לכלכלה הוגנת וחברה צודקת שעלתה ממחאת הקיץ, המבטאת היטב את רחשי ליבו של הציבור גם היום", מסרה יחימוביץ'. "כעת ברור כי מלכתחילה ראתה ממשלת נתניהו במוחים מטרד ואיום ותו לא ותוכניותיה הכלכליות, מגדילות הפערים, המחסלות את רשת הביטחון הסוציאלית הן עוד עדות מוצקה לכך".

הביקורת של יחימוביץ' מצטרפת לביקורות מצד תנועת "ישראל יקרה לנו" והתאחדות הסטודנטים הארצית. "האמירה של שר האוצר אטומה ומתנשאת", אמר איציק שמולי, יו" התאחדות הסטודנטים. "מוטב ששר האוצר יצא מעמדת הפרשן החברתי ויתחיל להתמודד עם יוקר המחיה והמצוקות החברתיות שרבות מהן נוצרו במהלך כהונתו".

מ"ישראל יקרה לנו" נמסר כי "מי שפוגע בשמו הטוב של המגזר העסקי הוא לא אחר מאשר שר האוצר שלא מבדיל בין רוב אנשי העסקים ההגונים לבין מספר טייקונים וסקטורים אשר חולבים את אזרחי ישראל. יש הבדל תהומי בין אנשי עסקים הגונים המכבדים את עקרונות התחרות החופשית לבין מספר אנשי עסקים שלמדו לנצל את המערכת ולקמבן אותה נגד ועל גב אזרחי ישראל".