ספקים: "מלחמת מחירי המזון בבית-שמש יוצאת משליטה"

כפי שנחשף ב"גלובס", רשתות המזון באזור ממשיכות לחתוך מחירים, ושופרסל מנסה להכתיב מחירי רצפה ■ הממונה על ההגבלים טרם החליט אם להתערב ■ ספק: "במישור אדומים ירדו לגמרי מהפסים ומוכרים עוף ב-2.9 שקלים לק"ג"

יממה לאחר חשיפת מלחמת המחירים הקשה המתנהלת בבית-שמש ובמעלה-אדומים, ספקים מביעים חששות מפני השלכותיה.

"אני מנפגעי קלאב מרקט, ואני זוכר היטב את רשת אימפריה", אמר היום (ג') ל"גלובס" ארז דהבני, בעל חברת הבשר בלדי. "חיתוך המחירים הנוכחי יגרור בסוף לקלאב מרקט 2. במישור אדומים ירדו לגמרי מהפסים ומוכרים עוף ב-2.9 שקלים לק"ג. מה יקרה בעוד חודש? ימשיכו לקנות? כמה אנשים כבר יכולים לקנות. זה פשוט לא נורמלי".

הבוקר חשף "גלובס" את מלחמת המחירים הקשה המתנהלת בין רשתות השיווק בבית-שמש ובמעלה-אדומים ואת האסטרטגיה החדשה של רשתשופרסל להוביל את מלחמת המחירים בשוק ולהכתיב מחירי רצפה.

מהשוואת מחירים שערך "גלובס" היום בבית-שמש עולה כי בשופרסל דיל, ברשת יש, במחסני כמעט חינם וברשת אושר עד נמכרים ירקות במחירי הפסד. בעוד שק"ג עגבניות עלה הבוקר בשוק הסיטונאי 2.5 שקלים - הוא נמכר בשופרסל בחצי שקל, וברשתות האחרות בשקל אחד.

בעקבות המבצע של שופרסל דיל למכירת רביעיית טונה סטארקיסט ב-14.5 שקל, הוזילה היום רשת מחסני כמעט חינם את המחיר ל-13 שקל. הרשת גם הוזילה את מחירי מגוון ירקות ל-29 אגורות לק"ג.

"הודענו שנהיה זולים יותר מאושר עד ומכל מתחרה כאן. נילחם עד הסוף", אמר עדי צים, מבעלי השליטה ברשת מחסני כמעט חינם. "אחת הרשתות תשבור רגליים, והמבין יבין".

בשופרסל דיל נמכר היום שמן קנולה ב-6.45 שקלים, ק"ג אבטיח ב-0.49 אגורות ושתי חבילות של טיטולי האגיס ב-75 שקל. באושר עד מוכרים מגוון מוצרי עוף בהכשר של עטרה ב-10-15 שקל לק"ג, שימורי תירס ב-3 שקלים, סרדינים ב-2 שקלים ועוד.

"מחירים טורפניים"

לפי שעה, לא ברור אם הממונה על ההגבלים העסקיים, דיויד גילה, יתערב בנעשה. כפי שנחשף ב"גלובס", רשת קו-אופ ישראל דרשה מגילה להתערב "באופן בהול" בנעשה במעלה-אדומים, בטענה כי שופרסל מכתיבה "מחירים טורפניים" . בקו-אופ טוענים כי התנהגותה של שופרסל מנוגדת למגבלות שהושתו עליה בעקבות המיזוג עם קלאב מרקט, וכי מטרת המחירים הנוכחיים היא לדחוק את המתחרים מהשוק.

"אני לא זוכר תחרות של ממש בין הרשתות ב-3 השנים האחרונות, אבל כשאושר עד פתחו סניף בבית-שמש, התמונה השתנתה באחת", סיפר היום יעקב לבי, תושב בית-שמש וממובילי חרם הקוטג'. "אושר עד נפתח ממש מול השוק העירוני, ואפילו המחירים בשוק ירדו בגלל אושר עד. מסתבר שהצרכנים של היום לא מקובעים ולא שומרים אמונים למקום הקנייה הקבוע שלהם".

"כשנכנסתי לאושר עד בשבוע שעבר, החנות הייתה מלאה", המשיך לבי. "ממש מרנין לראות משפחות עניות ממלאות עגלות בירקות בחצי שקל לק"ג ועופות ב-6 שקלים. הם יודעים שהכסאח הזה זמני עד שהתחרות תתייצב, והם מנצלים את ההזדמנות".