עו"ד כהן: ברזילי עילג; ברזילי: לא זכיתי לרכוש עברית מצוחצחת

עו"ד שלמה כהן, ראש הלשכה לשעבר, לראש הלשכה הנוכחי: "הלשון העילגת ושגיאות הפיסוק שבמכתבך בעניין אלשיך - מביישות" ■ עו"ד דורון ברזילי: "כמי שנאלץ לסייע בפרנסת המשפחה כשהיה נער, לא היה לי זמן לתרגל צקצוקי לשון"

יממה לאחר שראש לשכת עורכי הדין לשעבר, עו"ד שלמה כהן, כינה את ראש הלשכה הנוכחי, עו"ד דורון ברזילי, "עילג ומבייש", משיב היום (ג') ברזילי אש, במכתב עוקצני משלו.

חילופי הדברים הסרקסטיים בין השניים נעשים על רקע מכתבו של ברזילי מתחילת השבוע, שקרא לראשי המערכת המשפטית להדיח מכהונתה את השופטת ורדה אלשיך.

מכתבו של כהן הופץ אתמול (ב') לכלל ראשי מערכת המשפט, וכלל ביקורת חריפה גם כלפי "הלשון העילגת" של ברזילי, כפי שהתבטאה לטענת כהן במכתבו בעניין אלשיך.

שלשום (א') כתב ברזילי לנשיא בית המשפט העליון, השופט אשר גרוניס; לשר המשפטים, יעקב נאמן; ולמנהל בתי המשפט, מיכאל שפיצר; וקרא להם לפעול לסיים את כהונתה השיפוטית של אלשיך, נוכח ממצאיו של נציב תלונות הציבור על שופטים, אליעזר גולדברג, בפרשת "הפרוטוקול המשופץ".

נראה כי כוונתו של ברזילי לנצל את המהלכים בפרשת אלשיך כדי לפעול לחידוש משוב השופטים עוררה את זעמו של כהן. הוא כתב לברזילי כי "כמי שהגה את משוב השופטים, יישם אותו 4 פעמים וניהל מאבק ציבורי לא פשוט בעניין זה, עליי לגנות בכל לשון את הערבוב המלאכותי של המשוב עם החקירה ודוח נציב תלונות השופטים בעניינה של השופטת אלשיך".

כהן סיים את מכתבו לברזילי בלעג אישי: "אבקשך להיעזר במישהו השולט בשפה העברית כאשר אתה כותב מסמכים בשפה זו", הוא כתב לראש הלשכה, "הלשון העילגת ושגיאות הפיסוק שבמכתבך מביישות את כולנו".

היום, כאמור, השיב ברזילי במכתב משלו, שכותרתו "על עילגות, על יהירות ועל מה שביניהם". וכך כותב ברזילי: "לקחתי לתשומת-לבי את הערתך הבונה ביחס לאופן העילג שבו אני מנסח את מכתביי, אשתדל מאוד להשתפר להבא. לדאבוני, כמי שמשפחתו מתגוררת בדרום הארץ וכמי שנאלץ לסייע בפרנסת המשפחה מאז היותו נער, לא היה לי די זמן לתרגל צקצוקי לשון וחידודי מילים. אשריך", כתב ברזילי לכהן, "שזכית להון משפחתי שסייע לך לרכוש השכלה רחבה ועברית מצוחצחת. אין לי יכולת או כוונה להתחרות בזה או בזה".

באשר לביקורתו של כהן על דברי ברזילי בעניין משוב השופטים, כותב ראש הלשכה כי "ביקורתך ביחס למטרות המשוב שגויה מיסודה וחסרה מבחינה לוגית. אכן, מטרתו העיקרית של המשוב היא לתת בידי מערכת המשפט אספקלריה רוחבית על המתרחש בין כותלי בתי המשפט. כדי לתת את אותה אספקלריה (אגב, זו מילה שלמדתי במיוחד בשבילך, עו"ד כהן), המשוב בהכרח מתייחס באופן פרטני לשופטים ספציפיים.

"כל שאמרתי - ומאחר שאינך עילג כמוני, אני משוכנע שהבנת זאת - הוא שאילו המשוב היה נערך, ייתכן שבידי מערכת המשפט היו מצטברים די נתונים ביחס לשופטת אלשיך, שלא מן הנמנע שהיו מאפשרים, אולי, טיפול מוקדם בהתנהלות".