ינון מגל, מגיש "מבט" בערוץ 1, התפטר: "מתעמרים בי"

"פוגעים בי בכל דרך, מרעים את תנאיי ומפרים ברגל גסה את החוזה שלי" ■ "חטאי היחיד הוא שמוניתי ע"י המנכ"ל הקודם; מעולם לא נתקלתי בסטנדרטים כה נמוכים" ■ רשות השידור: מגל, שעלות שכרו 60,000 שקל, סירב לעבוד 5 פעמים בשבוע

ינון מגל, מגיש "מבט", מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 1, הודיע הערב (ג') למנהל הערוץ על התפטרותו. ל"גלובס" נודע כי הרקע לעזיבתו של מגל הוא תחושתו כי הנהלת רשות השידור "מתעמרת" בו.

"לפני 4.5 שנים, נגד כיוון התנועה הכללי, בחרתי לעזוב משרה בטוחה בערוץ מסחרי לטובת תפקיד בשידור הציבורי", כתב מגל במכתב ההתפטרות שלו. "אני מאמין היום, כפי שהאמנתי אז, שיש מקום לשידור הציבורי. לצערי הרב, מנהליה הנוכחים של רשות השידור סבורים ש'הטלוויזיה זה אני'. הציבור היחיד שהם דואגים לו הוא הם עצמם, ותרומתם התקשורתית הבולטת היא הדלפות מרושעות נגד הכפופים להם.

"במשך חודשים אני עובר, כמו רבים מעמיתיי, מסע התעמרות שכל קשר בינו לבין ניהול ענייני או מקצועי הוא מקרי בהחלט. אני סופג מכתבי נזיפה והזמנות לשימוע בגלל שהעזתי לפרגן לקולגה שעזב ובגלל סוג הנעליים שאיתן באתי לעבודה. אני חוטף הנחתות שונות ומשונות שבהן לא נתקל אף מגיש מקביל של מהדורה מרכזית.

"במובן הזה אני משתייך לחבורה מכובדת של נפגעי ההנהלה הנוכחית. נמנים עליה טובי האנשים ברשות השידור, מגישים עורכים ובראש ובראשונה - ציבור הצופים והמאזינים.

"במהלך מסע הרדיפה שעברתי לא קיבלתי ולו הערה מקצועית אחת. החטא היחיד שחטאתי הוא שמוניתי על-ידי המנכ"ל הקודם. מעולם לא נתקלתי בסטנדרטים כה נמוכים וברמת ניהול כה נמוכה, הן מבחינה ערכית והן מבחינה מקצועית. אין אלא להצטער על כך שהשידור הציבורי, שעולה לאזרחי המדינה כסף רב, מנוהל בצורה שהדרך היחידה לכנותה היא הפקרות.

"בנסיבות אלה, בהן מונעים ממני בכוונה תחילה למלא את התפקיד שלשמו התבקשתי להגיע לרשות השידור, פוגעים בי בכל דרך אפשרית, מרעים את תנאי עבודתי ללא הכרה ומפרים ברגל גסה את חוזה העבודה שנחתם אתי - איני רואה ברירה אלא להפסיק את עבודתי. צר לי על כך, אך לא אוכל לתת את ידי למעשים המתרחשים כעת.

"למרות זאת, ואף שנתתי הזדמנויות רבות לתיקון ההתנהלות הקלוקלת, ודבר לא נעשה אלא להפך, אני פונה אליך ונותן הזדמנות אחרונה לחזור למסלול תקין בטרם תיכנס ההודעה לתוקף. אני מציע להפגש ללא דיחוי בענין זה".

רשות השידור: מגל סירב לעבוד 5 פעמים בשבוע

מרשות השידור נמסר בתגובה: "טענותיו של מגל הועלו בעקבות בקשתו של מנהלו, משה נסטלבאום, מנהל חטיבת החדשות, לשבצו ל-5 ימי עבודה בשבוע, כפי שנחתם עימו בחוזה ההעסקה. מגל, שהיה מורגל בהגשת 4 פעמים בשבוע את מהדורת החדשות, התרעם על הדרישה וטען באוזני מנהלו 'האם אתה מצפה ממני שלא אראה את ילדיי 5 ימים בשבוע?'.

"רשות השידור מחזיקה בדעה שעובד שעלות שכרו נאמדת בכ-60,000 שקל צריך להגיע לפחות 5 פעמים בשבוע למשך כ-6 שעות עבודה במערכת להגשת מהדורת 'מבט'.

"חרב הפיטורים והקיצוצים מונפת מעל מאות עובדי רשות השידור, ועל מגל, מגיש בכיר בחטיבת החדשות, מוטלת האחריות להוות דוגמה לעובדים ולא להיפך", נכתב בתגובה של הרשות.

עוד נמסר ממשה נסטלבאום, מנהל חטיבת החדשות של ערוץ 1, כי "מגל סירב לעמוד לרשות המערכת ולהגיע במשך תקופה ארוכה לישיבות ולכתוב את הפתיחים למהדורה, למרות שחוזה העבודה שלו מחייב לעשות כך. נוצר הרושם שלמגל אין שום עניין אמיתי בעבודת המערכת, וכל מה שמעניין אותו הוא שכרו ותנאיו הנלווים.

"מן הראוי להדגיש כי חוזה העסקתו של מגל אינו מחייב את רשות השידור להעסיק אותו רק בהגשת המהדורה המרכזית, ועל-פי החוזה, מגל אמור היה לעמוד לרשות המערכת בכל עבודה עיתונאית - דבר שכאמור סירב לבצע בתקיפות".