השיחה: עמיר פרץ ואוריאל לין מפגינים אידיליה

מי הגיעו לוועידת אקונומיקס? ■ איפה חגג גיל שויד את יום הולדתו ה-43? ■ וגם: איזה תואר קיבלה ליזקה שגיא?

ועידת 2012 ECONOMIX.IL לחיזוק המגזר העסקי, מטעם לשכת המסחר תל-אביב והמרכז בשיתוף "גלובס", התקיימה אתמול (ג') במלון דן פנורמה בתל-אביב. הוועידה עסקה השנה בנושא "הכוחות המניעים את כלכלת ישראל".

עמיר פרץ, ועידת אקונמיקס 2012 / צילום: תמר מצפי
 עמיר פרץ, ועידת אקונמיקס 2012 / צילום: תמר מצפי

עמיר פרץ

אל אולם הוועידה זרמו בכירי המגזר העסקי, פוליטיקאים בכירים ואנשי משפט ובמהלכה נשמעה ביקורת רבה על הביורוקרטיה ועל הרגולציה בארץ, אשר מונעות מהמגזר העסקי לממש את מלוא פוטנציאל הצמיחה של ישראל - דבר הפוגע לא רק בעסקים אלא במשק כולו. דווקא בפאנל שעסק במבנה התעסוקה במשק, נרשם רגע של אידיליה בין שניים שאינם חולקים את אותה משנה כלכלית - עו"ד אוריאל לין נשיא לשכת המסחר תל-אביב והמרכז ונשיא איגוד לשכות המסחר וח"כ עמיר פרץ. לין שיבח את פרץ, לקול מחיאות כפות רמות, על התעקשותו לפתח את מערכת "כיפת ברזל". פרץ, מצדו, שיבח את לין על התמיכה שהפגין בזמנו בהעלאת שכר המינימום. האידיליה הגיעה לשיאה כששניהם החליטו לקדם במשותף שתי הצעות חוק: הצעת החוק אותה מוביל לין "חוק יסוד זכויות מעסיקים", ואת הצעת חוק יסוד זכויות חברתיות.

סטיב אדלר, ועידת אקונמיקס 2012 / צילום: תמר מצפי
 סטיב אדלר, ועידת אקונמיקס 2012 / צילום: תמר מצפי

סטיב אדלר

הגיעו להתמנגל ולהשכיל: שר האוצר יובל שטייניץ, ח"כ שאול מופז, יאיר לפיד, ח"כ פרופ' אבישי ברוורמן, פרופ' מנואל טרכטנברג, גיורא איילנד, פרו פ' ישראל (איזי) בורוביץ', חיים כהן מנכ"ל D&B ישראל, שמואל פרנקל, עו"ד פנחס רובין, דוד מילגרום, אריה זייף, חנה פרי-זן, יוסי ויליגר, אורן שחור, אמיר שני, עו"ד דרור שטרום, עמי לפידות, אורי אלדובי, רמי דיין, מנחם קלי, סטיב אדלר, ד"ר אבי שמחון ועוד.

ליזיקה שגיא מקבלת תואר

אשת נשיא גרמניה לשעבר אווה קוהלר וליזיקה שגיא קיבלו אמש את התואר "אשת חיל" של המכללה האקדמית נתניה. העניק ושיבח: נשיא המכללה פרופ' צבי ארד. בין משתתפי האירוע: הבעלים הגאים הורסט קוהלר ועמי שגיא ופרופ' סטנלי פישר, נגיד בנק ישראל שסיפר על היכרותו עם הזוג קוהלר. התואר ניתן לשתיים בגין פועלן למען החברה.

עמי טדי וליזיקה שגיא, תואר
 עמי טדי וליזיקה שגיא, תואר

עמי, טדי וליזיקה שגיא

קוהלר כיהנה בעבר כיו"ר ועדת unicef וכיום היא משמשת כאחת הפטרוניות של בית-החולים תל-השומר. לליזיקה שגיא, אמו של טדי שגיא, הוענק התואר על פעילות פילנתרופית לקידום חקר מחלת הסרטן, קידום ההשכלה הגבוהה בישראל ושילוב תלמידים מעוטי יכולת באקדמיה. באו לעשות כבוד: טדי שגיא ובתו, רודה פישר, אורי ותמי סלונים, שמעון מזרחי, גד ואתי פרופר, לאון אדרי, דוד ליבאי, חנה וגדעון המבורגר, יאיר המבורגר, שאול לוטן, מולי ליטבק, פרופ' זאב רוטשטיין ונוספים.

איטליה בתל-אביב

לוני הרציקוביץ', משה טרי, גבי רוטר, ג'קי בן-זקן, דני וקנין, גדי אבירם, עו"ד ישי מור ועוד התייצבו אמש ברחוב קרליבך בתל-אביב כדי לנשנש בצוותא פיצות. הסיבה להתכנסות: איש העסקים צביקה קהאן חבר לאוג'יניו גלביאטי, שף איטלקי, ויחד הם השיקו את "טראנצ'ו", פיצריית בוטיק. גם ראש עיריית תל-אביב רון חולדאי לא ויתר על החגיגה והגיע לטעום ולחוות דעה.

גיל שויד חוגג 43

אתמול בערב (ג') כבשה את השאפה בר שבשוק הפישפשים ביפו, סיירת מובחרת של בכירי צ'ק פוינט. החבורה העליזה הגיעה לחגוג את יום הולדתו של גיל שויד, מייסד משותף, יו"ר ומנכ"ל החברה. החוגגים, ביניהם גם מריוס נכט, מייסד משותף וסגן יו"ר החברה, לבשו חולצות מיוחדות עליהן איור של נער יום ההולדת. שויד הקים ב-1993 את צ'ק פוינט עם נכט ושלמה קרמר. הונו האישי נאמד במיליוני דולרים. מדי שנה חוגגים בכירי החברה את יום הולדתו של שויד במסעדה. את יום הולדתו ה-40 חגגה החבורה במסעדת אידי שבאשדוד.

מירב מורן

נכנסים לאלבום התמונות של דוד טרטקובר, אמן ומעצב, חתן פרס ישראל

"האינסטגרם מזכירה לי את הימים הטרום דיגיטליים בהם הייתי מצלם ומתעד את הסובב אותי באמצעות מצלמת פולרואיד. הפורמט הריבועי, הצילום ללא פילם והתוצאה הסופית המידית המתגלה תוך כדקה כמעשה קסמים, לקחו חלק חשוב בעבודתי בשנות ה-70 וה-80. היום נחמד להשתמש ברשת חברתית שצוקרברג שילם עבורה מיליארד דולר ולצלם צלחת חומוס".

מתוך אינסטגרם אלבום התמונות של דוד טרטקובר
 מתוך אינסטגרם אלבום התמונות של דוד טרטקובר

1. "ההתייחסות שלי לאינסטגרם היא יותר ככלי תיעודי מאשר ככלי חברתי. צילום המאפרה הריקה על שולחן הפורמייקה בקפה 'תמר' הוא מחווה לעטיפת התקליט 'מחכים למשיח' שאותו עיצבתי, והוא גם מתקשר לעובדה שחדלתי לעשן".

מתוך אינסטגרם אלבום התמונות של דוד טרטקובר
 מתוך אינסטגרם אלבום התמונות של דוד טרטקובר

2. "אני מתעד את סביבת העבודה שלי בצילום וברישום. העפרונות הצבעוניים הם כלי עבודה שאני אוהב. בסך הכול אני הרבה יותר אנלוגי מדיגיטלי".

מתוך אינסטגרם אלבום התמונות של דוד טרטקובר
 מתוך אינסטגרם אלבום התמונות של דוד טרטקובר

3. "מפת ארץ ישראל היא קטע ממשחק לוטו לילדים שצייר דוד שניאור. אני משתמש באינסטגרם גם לצילום שיעתוק (רפרודוקציה) במטרה להעניק חוויה ומידע חדש לעוקבים אחרי".

מתוך אינסטגרם אלבום התמונות של דוד טרטקובר
 מתוך אינסטגרם אלבום התמונות של דוד טרטקובר

4. "בשנות ה-80 השתמשתי במצלמת הפולרואיד כדי לתעד את כל האנשים שנכנסו לסטודיו שלי. התוצאה הייתה אלפי צילומים שהודבקו על לוחות, ללא כל היררכיה. העבודה הוצגה במוזיאון תל-אביב לאמנות ויצרה פסיפס תל-אביבי. הצילום באינסטגרם של חברי הצלם אלכס ליבק הוא זיכרון של אותה תקופה".