נינט טייב בראיון ל"גלובס": "אני מודה לאלוהים שלא ויתרתי לעצמי"

טייב, שאלבומה החדש "Sympathetic nervous system", שהוקלט כולו בליברפול, זוכה לקונצנזוס של ביקורות אוהדות: "אני בתקופת פוריות מטורפת. מה שלא אעשה בעתיד, אני חייבת לשמר את אלמנט ההימור והסיכון"

"זמן זה דבר רגיש מבחינתי, אז כשמדברים על עשור ל'כוכב נולד' אני מתקנת שעבורי זה בעצם תשע שנים, אבל בכל מקרה מדובר בתקופה ארוכה של חיפושי דרך וגיבוש עצמי עד האלבום הנוכחי", כך אומרת בראיון ל"גלובס" נינט טייב הזוכה בימים אלה לקונצנזוס ביקורות אוהדות ל-Sympathetic nervous system, אלבומה השלישי שאת כל שיריו כתבה באנגלית והקליטה בליברפול עם המפיק המוזיקלי המוערך מייק קרוסי.

"קומוניקטיבי", אלבומה הקודם מלפני 3 שנים, התקבל בחשדנות גדולה של מבקרים ומאזינים, בעיקר בעקבות המעבר החד משירי פופ-רוק מלודיים לרוק גיטרות אגרסיבי ולא מתחנף. בסיבוב הופעות המועדונים שליווה אותו נדמה היה שטייב משכנעת את קהל היעד לקבל את האמת האמנותית החדשה שבחרה לעצמה. בדיעבד זה הצליח לה. מעבר לאהדת המבקרים, שירי האלבום הנוכחי משדרים בעיקר שמחת יצירה ואנרגיות בלתי-נדלות, מה שמזניק משמעותית את רף הציפיות לקראת המופע החדש שעליו היא עובדת בימים אלה, עם הרכב נגנים הכולל את חברי להקת רוקפור והצ'לנית מאיה בלזיצמן.

"עכשיו משהו נפתח"

"לקבל מחמאות זה תמיד מחמם את הלב, אבל לשמוע מאנשים ברחוב שהם מחכים כבר להופעות זה הריגוש האולטימטיבי", היא אומרת. "זה לא קרה בסיבוב הקודם. אז גם היה קשה בהרבה למשוך אנשים אל תוך היצירה שלנו. עכשיו משהו נפתח, גם אצלי וגם אצלם, ואני מודה לאלוהים שלא ויתרתי לעצמי.

"זה לא שהכול הלך חלק בעבודה על האלבום החדש. היו ימים שבהם נתקענו עם עיבודים שלא הסתדרו, ושירים שהושלמו כמעט בטעות מתוך אלתור שפתאום ננעלתי עליו ואמרתי: 'זהו'. למזלי, כשאני מחליטה שאני רוצה משהו אני חותרת אליו באנרגיות מטורפות עד שהוא מתממש".

- רצית אלבום באנגלית או פתח לקריירה בינלאומית?

"כל המוזיקה שעליה גדלתי הייתה של אמנים בינלאומיים. לא חשבתי לרגע: 'אני רוצה להצליח בחו"ל אז נשיר באנגלית כדי שיהיה קל יותר להשיג את זה', אבל היה צורך לכתוב בשפה שבאה לי טבעי כיוצרת. זה גם לא מהלך שיבוא על חשבון יצירה חדשה בעברית, כי אני בתקופת פוריות מטורפת וכבר עובדת על שירים לאלבום הבא בעברית לצד שירים נוספים באנגלית".

"לא הייתה דרך אחרת"

- מה לגבי ההחלטה להקליט בליברפול?

"היא הייתה תוצר לוואי של העבודה באולפן של מייק קרוסי כי הוא חי שם, אבל בסופו של דבר כל החתיכות בפאזל התאימו בשלמות כי האלבום ספג ונשם את האווירה של העיר המדהימה הזו, כולל העננים האפורים והצווחות של השחפים שאפשר גם לשמוע ברקע בשיר '27'. ביום בו נחתנו בליברפול ידעתי שזה המקום הנכון עבורי".

- איך את מתייחסת כיום למהלכים שעשית בתחילת הקריירה שלך? הסינגלים הראשונים אחרי "כוכב נולד", הסדרה "השיר שלנו", האלבום "יחפה" שהפיק אביב גפן.

"בהרבה יותר סלחנות ואהבה מבעבר. בגיל 19, גם בתנאים נורמאליים, אתה לא יודע מהחיים שלך. אתה שואל את עצמך מי אתה, מה אתה, מה אתה אמור לעשות בעולם הזה. קח את כל הלחצים המטורפים האלה ותוסיף מדינה שלמה שעוקבת אחריך ומצפה ממך לתשובות ברורות.

"כיום אני יודעת שלא הייתה דרך אחרת עבורי להגיע לאן שהגעתי, ומצד שני אני גאה בעובדה שאף פעם לא ויתרתי לעצמי ולא חיפשתי דרך קלה ובטוחה. קל ובטוח זה משעמם מבחינתי. מה שלא אעשה בעתיד, אני חייבת לשמר את אלמנט ההימור והסיכון".

- תיאטרון?

"ההופעה במחזמר 'אביב מתעורר' הייתה התנסות מדהימה עבורי, אז כן. אם יציעו לי עוד תפקיד שיעיף לי את הראש - לא אפסול אותו, למרות שכרגע המוזיקה היא בראש סולם העדיפויות".

נינט טייב תקיים את מופע ההשקה החגיגי לאלבום: Sympathetic nervous system ב-26 בחודש במועדון ברבי בתל-אביב