שטראוס ופפסיקו משיקות מותג סלטים חדש במקסיקו

מותג הסלטים OBELA ייוצר במפעל חדש שפתחה החברה במקסיקו סיטי, בהשקעה של 10 מיליון דולר

קבוצת שטראוס וחברת פפסיקו משיקות במקסיקו את חברת OBELA, בבעלות משותפת שווה, אשר תייצר ותשווק סלטים ומטבלים תחת המותג אובלה. מנכ"ל החברה הוא גיורא בר-דעה, מנכ"ל שטראוס ישראל לשעבר (בתקופה שלאחר המיזוג עם עלית). תחת המותג אובלה תיכנס גם פעילות "סברה", והוא ישמש את כל המוצרים שישווקו מחוץ לצפון אמריקה וקנדה.

בנישה הצרה של סלטי החומוס במקסיקו קיימים כיום מספר שחקנים מקומיים (שני העיקריים הם קראסט וליבאניוס). לדברי בר-דעה, הקטגוריה אינה מפותחת, כך שהיא "אפילו אינה נמדדת במונחים של נתחי שוק".

היעד שאליו מכוונים באובלה הוא להיות במקרר באחד מכל 5 בתי-אב במקסיקו. בטווח של 5 שנים, מכוונים בחברה לקטגוריה של כ-30 מיליון דולר.

שיתוף-הפעולה בין שטראוס ופפסיקו התחיל לפני 20 שנה בנישת החטיפים המלוחים, אך המהלך הנוכחי הוא תוצר של פעילות משותפת של שתי החברות מאז 2008, תחת המותג סברה.

ב-2005 נכנסה שטראוס לארה"ב עם מפעל קטן שרכשה בקווינס. מוצרי "סברה" שווקו אז בעיקר לקהילות היהודיות בברוקלין ובקווינס. אך עם האוכל בא התיאבון. ב-2008 נכנסה פפסיקו כשותפה בצפון אמריקה, ולפני כשנתיים הושק מפעל חדש ל"סברה" בווירג'יניה.

מכירות "סברה" ב-2011 הסתכמו ב-217 מיליון דולר (גידול של 36%). נתח השוק של "סברה" בארה"ב מוערך ב-60%.

באירוע שנערך אמש (ג') במקסיקו סיטי הושקו מפעל החברה בעיר וקו מוצרים ראשון בהשקעה של 10 מיליון דולר. קו המוצרים כולל סלטי חומוס בשילוב עם טעמים מקומיים, והוא ישווק ברשתות הבולטות (וולמארט, סוריאנה, קומסקה). בעתיד יתווספו סלטים ומטבלים שייצורו במקסיקו ושישווקו ביעדים מרכזיים נוספים.

מקסיקו נבחרה כיעד הראשון מחוץ לצפון אמריקה בשל זיהוי כי קהל הצרכנים שבה מגלה פתיחות למזון חדש והודות לחיזוק הטרנד הבריאותי.

נשיא ומנכ"ל קבוצת שטראוס, גדי לסין, מסר כי השותפות הזו מהווה הכרה גלובלית ביכולות של קבוצת שטראוס וסברה.

קבוצת שטראוס מעסיקה כ-14 אלף עובדים ב-18 מדינות בעולם. מחזור הפעילות שלה ב-2011 הגיע ל-7.7 מיליארד שקל - כמחציתו נובעת מהפעילות הבינלאומית.