מאמצים להשיג הסכמות להמלצות ועדת החלב של קדמי

המחלוקת היא על מחיר המטרה של ליטר חלב גולמי שמועבר מהרפתות למחלבות ■ מחיר המטרה הוא כ-2.15 שקלים, ועפ"י המלצות ועדת קדמי יש להורידו

כשנה לאחר מחאת הקוטג', מנסה משרד התמ"ת להגביר מאמצים ולהביא את המלצותיה של הוועדה לבחינת מחירי מוצרי החלב לאישור הממשלה. היום (ד') כינסו יו"ר הוועדה ומנכ"ל משרד התמ"ת, שרון קדמי, ומנכ"ל משרד ראש הממשלה, הראל לוקר, דיון בניסיון להשיג הסכמות בין משרדי הממשלה כדי לאפשר את אישור ההמלצות.

לדיון הרחב, שהתקיים במשרד ראש הממשלה, הוזמנו גם שרת החקלאות אורית נוקד, שר התמ"ת שלום שמחון, בכירי אגף התקציבים באוצר ובכירי רשות המסים.

עיקר המחלוקת היא סביב מחיר המטרה של ליטר חלב גולמי שמועבר מהרפתות למחלבות. גובה מחיר המטרה הוא כ-2.15 שקלים, והמלצות ועדת קדמי קובעות כי יש להורידו משמעותית כדי להוזיל את כל שרשרת הערך - עד לירידת המחיר לצרכן.

מנגד, הרפתנים טוענים כי פגיעה במחיר המטרה של החלב הגולמי תוביל לקריסתן של רפתות קטנות ולסגירתן בסופו של דבר.

הרפתנים מאיימים לחדש המאבק

בלחץ הרפתנים ובגיבוי שרת החקלאות, הורידה הממשלה פעמיים בעבר מסדר יומה דיון על אישור המלצות ועדת החלב. הרפתנים מאיימים כי אם יחודשו הניסיונות להוריד את מחיר המטרה - הם יחדשו את מאבקם.

נוסף על המלצות ועדת החלב, קדמי צפוי להציג היום ללוקר גם את עיקרי המלצות ועדת המזון. ההמלצות גובשו בשבועות האחרונים, ועם השלמת הליכי השימוע לגורמים שעשויים להיפגע מהן, הן יובאו לאישור הממשלה.

לדעת חברי הוועדה, מדובר בהמלצות שיעודדו את התחרות בשוק המזון ויובילו להורדת מחירים, זאת בין השאר באמצעות הורדת מכסים, הרחבת היבוא והקצאת שטחי מדף במרכולים ליצרנים קטנים.