המשטרה ערכה חיפוש בבית פעילה חברתית ללא צו בימ"ש

פעילה חברתית בירושלים זומנה לחקירה במשטרה, לאחר שתכננה לקיים מחר צעדת מחאה יחד עם פעילים נוספים ■ השוטרים אף הגיעו לביתה וערכו שם חיפוש

לאחר שאתמול (ג') דווח על זימונים לחקירה שקיבלו פעילי המחאה החברתית, היום (ד') הודיעה המשטרה כי בעקבות פנייה של השר לביטחון פנים, הזימונים יבוטלו. אך לא רק שהזימונים לא בוטלו - המצב אף מחריף.

קבוצה של פעילים חברתיים וזכאי הדיור הציבורי תכננה הפגנה מחר (ה') בירושלים נגד מה שהם מכנים "מדיניות הממשלה בכל הנוגע לדיור הציבורי".

אחת הפעילות הבולטות, ויקי וענונו, זומנה היום לחקירה במשטרת ירושלים. השוטרים אמרו לה שהם יודעים שמתוכננת מחר צעדת לפידים משכונת הקטמונים אל ביתו של ראש הממשלה, והזהירו אותה כי הדבר מחייב אישורים.

אבל השוטרים לא הסתפקו בכך. הם הובילו את וענונו מתחנת משטרת מוריה אל בית אמה בקטמונים, וערכו שם חיפוש אחר אותם לפידים שכביכול מתכוונים המפגינים לשאת מחר בתהלוכה, זאת ללא צו בית משפט.

ממשטרת ירושלים נמסר בתגובה: "ויקי וענונו זומנה לחקירה לאחר שהתברר כי היא מתכוונת להוביל תהלוכה של מאות נושאי לפידים ללא תיאום, אישורי בטיחות של מכבי אש והצבת סדרנים כמתחייב בחוק. היא זומנה לצורך זה בלבד ולא לשום סיבה אחרת. המשטרה תאשר כל מחאה חברתית".