טבע מדווחת: ניסוי גדול בתרופת הקופקסון הסתיים בהצלחה

טבע מצאה שהקופקסון, כאשר ניתן 3 פעמים בשבוע במינון של 40 מ"ג, הצליח להפחית את ההתקפים בקרב חולי טרשת נפוצה (ARR) ב-34.4%

אל תספידו את הקופקסון כל כך מהר: טבע , חברת התרופות הגנריות הגדולה בעולם, דיווחה היום (ה') על תוצאות מוצלחות בניסוי שלב III שערכה בתרופת הקופקסון, תרופת הדגל שלה לטיפול בטרשת נפוצה.

טבע ערכה ניסוי גדול שהקיף 1,400 חולים ב-155 מרכזים רפואיים. היא מצאה שהקופקסון, כאשר ניתן 3 פעמים בשבוע במינון של 40 מ"ג, הצליח להפחית את ההתקפים בקרב חולי טרשת נפוצה (ARR) ב-34.4% - ולמעשה עמד ביעדי הניסוי, תוך שמירה על יעדי הבטיחות של התרופה.

מטופלים בקופקסון מקבלים היום זריקה אחת מדי יום במינון של 20 מ"ג. אם החברה תורשה להתחיל לטפל במינון החדש, הרי שכמות הזריקות של החולים תפחת באופן משמעותי.

מניית הגיבה באופן מיידי בעלייה של כ-0.6% במסחר המוקדם בוול סטריט. החברה תמשיך בניסוי ותפרסם תוצאות מפורטות יותר של שלב III בניסוי "בעתיד הקרוב", לפי הדיווח של החברה לבורסה. כמו כן, טבע תעבוד עם גורמים רפואיים כדי להחליט על השלבים הבאים.

הקופקסון, תרופת הדגל של טבע שלפי ההערכות אחראית לכרבע מהרווח הנקי שלה, ניצבת תחת איום בעוד חברות מתחרות מנסות לאתגר את הפטנט של טבע ובנוסף מתכננות להשיק תרופות הניתנות בבליעה (בניגוד לקופקסון הניתנת בזריקות). ביוג'ן, למשל, הציגה תוצאות טובות בתרופת ה-BG-12 הניתעת בבליעה, ולפיהן התרופה הצליחה להפחית את ה-ARR ביותר מ-40% בניסוי רפואה, אולם החברה לא סיפקה פרטים באשר לפרופיל הבטיחות של התרופה.