דורון ברזילי: עורכי דין ותיקים יחנכו עורכי דין בתחילת דרכם

ראש לשכת עורכי הדין הודיע על הקמת פרויקט "מנטור" - פרויקט החונכות של הלשכה ■ עד עתה הצטרפו לפרויקט כחונכים עורכי דין מהשורה הראשונה

ראש לשכת עורכי הדין, עו"ד דורון ברזילי, הודיע הערב (ה') על הקמת פרויקט "מנטור" - פרויקט החונכות של לשכת עורכי הדין למען ציבור עורכי הדין הצעירים, בראשות עו"ד משה טייב, סגן ראש הלשכה.

הודעתו של ברזילי נמסרה במהלך דבריו בטקס הסמכתם של 2,092 עורכי הדין החדשים, שקיבלו את רישיונם במרכז הקונגרסים הבינלאומי בבנייני האומה בירושלים.

במסגרת הפרויקט ילוו עורכי הדין הוותיקים את עורכי הדין הצעירים הנמצאים בתחילת דרכם המקצועית, למען שיפור איכותם ומקצועיותם בעתיד. המציאות הנוכחית, בה עורכי דין צעירים רבים נאלצים לפתוח משרד מיד לאחר קבלת רישיונם בשל הקושי במציאת עבודה, מהווה לרועץ בשוק עריכת הדין.

הפרויקט יקדם ויעודד מתן סיוע לעורכי דין צעירים הזקוקים לתמיכה וסיוע, תוך יישום הידע והניסיון של עורכי הדין הוותיקים, באמצעות קיום מפגשים קבועים אחת לשבועיים, לאורך תקופה בת שנה.

כמו כן, עורכי הדין שיחנכו את עורכי הדין הצעירים מהם יקיימו קשר בין-אישי רציף (טלפוני או בין-אישי נוסף), שיאפשר מתן סיוע מעמיק בתחילת דרכו של עורך הדין הצעיר.

עד עתה הצטרפו לפרויקט כחונכים עורכי דין מהשורה הראשונה, אשר מוכנים לקחת חלק בקידומם של עורכי הדין הצעירים.

לדברי ברזילי, "פרויקט זה בא להטיב עם מצבם הנוכחי של עורכי הדין הצעירים, מצב שאינו פשוט. כיום כ-42% מכלל עורכי הדין הפעילים המשתייכים למקצוע הם עורכי דין צעירים, וזאת מבלי הוספת עורכי הדין הצעירים שהוסמכו הערב. על כן יש לדאוג ולסייע להם במידת האפשר".

עוד הוסיף ראש הלשכה: "פרויקט מבורך זה הוא אחד מני רבים שהלשכה יוזמת למען רווחתם ושילובם של ציבור עורכי הדין הצעירים בעבודה במקצוע".